Incassoaankondiging voor jaarlijkse betalling niet volledig en te kort van te voren

• 8 november 2018
  • 5 reacties
  • 194 Bekeken

Reputatie 1
Gisteren heb ik voor mijn ov fiets abonnement (1 Eurocent) een incassovooraankondiging ontvangen. Voor mij NS jaarabonnement echter niet. Graag wil ik dit soort betalingsverzoeken via de post ontvangen. Ik verkeer niet iedere dag op Mijn NS en moet toch op een of andere wijze erop geattendeerd worden dat een grote afschrijving gaat plaatsvinden.

Ik kan natuurlijk niet aangeven waar het met die brief nu precies is fout gegaan. Ik kan jullie er alleen maar op attenderen dat het aan onze kant wel mis lijkt te zijn gegaan. Gelukkig maar dat die OV fiets melding wel binnenkwam Hierdoor was ik in ieder geval getriggered op de betaling en kon geld klaarzetten.

Op iets anders kunnen jullie zeker invloed uitoefenen. Zorg dat die incassoaankondiging iets eerder wordt verstuurd. De aankondiging voor het OV fiets abonnement kreeg ik gisteren, 1 dag voor de betaling, binnen. Ik veronderstel hierbij dat de brief voor het treinabonnement gelijktijdig had moeten arriveren. Dit is te kort dag. Als ik gisteren niet in de gelegeheid was geweest om geld naar de bankrekening over te hevelen dan had deze nu rood gestaan. Ik zou deze incassoaankondigingen graag een week van te voren willen ontvangen, zodat ik de gelegenheid heb om op tijd mijn betalingsrekening wat bij te spekken, op een moment dat het mij uitkomt.

5 reacties

Hoi ferd,

Als je jaarabonnement verlengd wordt dan wordt dat ongeveer 2 maanden van tevoren per mail aangegeven. Ook wordt het op de verlengdatum zelf per mail aangegeven en in die mail staat ook de datum waarop het ongeveer afgeschreven wordt. Meestal kun je dit ook via internetbankieren inzien. We kunnen in ons systeem aangeven dat je deze berichten i.p.v. per e-mail liever per post ontvangt. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen met daarin je voorletters, achternaam, postcode, huisnummer en geboortedatum? Je kunt me een privébericht sturen door te klikken op mijn naam en daarna te klikken op 'Stuur bericht'.
Reputatie 1
Hoi Iris,

ik heb geen mail ontvangen op de verlengdatum 31 Okt/1 Nov. Een mail zou ook prima zijn, omdat die papieren post minder betrouwbaar lijkt te worden.

De vooraankondiging 2mnd van te voren is nuttig, maar vermeldt nog geen datum.

Mogelijk heb ik het in mijn NS nog geconfigureerd staan dat ik dit soort berichten per post wil ontvangen. Ik zal je een DM met mijn gegevens sturen.
Reputatie 1
Ik kan natuurlijk niet aangeven waar het met die brief nu precies is fout gegaan.

Nou, inmiddels kan ik dat wel. De NS en Post NL treffen in ieder geval geen blaam. In dit geval ging het fout in het subsysteem huishouden. De bewuste NS brief is ongeopend onder iets anders terechtgekomen. We kunnen het euvel dus bij onszelf terugleggen. Toch bedankt voor de betrokkenheid. Het betalen van zo'n jaarabonnement vind ik altijd een wat nerveus moment, al ben ik dan wel de rest van het jaar ervan verlost.

Net heb ik in mijn Mijn-NS Alle communicatie nu naar email omgezet (service aanbiedingen verbeteringen). Mijn hoop is dat in dit topic genoemde brieven in het hoofdstukje service vallen. Kan iemand dit nog aan mij bevestigen?
Hoi ferd,

Kan gebeuren natuurlijk! Bedankt dat je nog even laat weten hoe het zat 🙂 Ik zie dat je "voorkeurskanaal" nog op "brief" stond. Deze heb ik nu veranderd naar e-mail zodat je vanaf nu mails krijgt met informatie over je abonnement.
Reputatie 1
Dank je Iris,

die instelling bevond zich dus toch nog op een ander plekje dan de drie instellingen die ik al noemde. Heel mooi, dan is uit mijn persoonlijke verwarring nog iets goeds voorgekomen.

Groet, Ferd

Reageer