beantwoord

Incassodatum en eventeel vroegtijdig stopzetten van abbo

• 4 december 2014
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

ik wil voor mijn partner een jaar abbo aanschaffen om dat dit op jaar basis voordeliger is. het gaat hierbij om een traject vrij
als ik de abbo op 23 december laat ingaan, woord het de volgende maand dan rond de zelfde datum weer afgeschreven?

ik wil het namelijk samen laten lopen met de inkomsten

en als het werk wegvalt voortijdig, is het dan mogelijk het abbo binnen een jaar te stoppen??
icon

Beste antwoord door Thom 4 december 2014, 22:29

U kunt niet zeggen: ik sluit een jaarcontract af en als het tegenzit, dan zeg ik het weer op. Het jaarcontract is per maand goedkoper omdat u een langer lopende verplichting aangaat. In uw geval is een maandcontract een meer correcte oplossing, daar kunt u relatief snel van af. Als u uw baan wel houdt, is een jaarcontract natuurlijk aantrekkelijker. Het is wel mogelijk om een jaarcontract te wijzigen naar een andere route. Dus tussen twee stations met een afstand die het basistarief oplevert. Dat bent u dan voorn niks kwijt maar uw maandbedrag wordt (veel) lager. Overigens vergoeden werkgevers veelal de reiskosten.

Doorgaans vindt de afschrijving plaats bij de vervaldatum, veelal iets later. Als u het in laat gaan rond de 25e dan zal de termijn ook rond die tijd worden afgeschreven.
Als het werk voortijdig weg kan vallen, dan is het beter geen jaarcontract af te sluiten. Er zijn nu eenmaal mensen die misbruik maken van deze constructie en NS hoeft Gekke Henkie ook niet te zijn. U kunt niet bij voorbaat van coulance uitgaan.
Bekijk origineel

3 reacties

Als het abonnement op 23 december ingaat, wordt de volgende termijn in de week na 23 januari geïncasseerd en zo gaat dat het hele jaar door.

In principe ga je een overeenkomst, die je tussentijds niet kunt stopzetten, aan voor een jaar. In sommige zwaarwegende gevallen, wordt een uitzondering gemaakt. NS hoeft dat echter niet te doen. Je kunt je Traject Vrij abonnement in dat eerste jaar wel omzetten naar een ander/goedkoper traject.

Wanneer de financiële situatie dusdanig slecht is dat het kunnen voldoen van de termijnen van een abonnement afhangt van het moment wanneer bedragen worden geïnd, is het wellicht niet erg verstandig om langlopende verplichtingen aan te gaan.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt niet zeggen: ik sluit een jaarcontract af en als het tegenzit, dan zeg ik het weer op. Het jaarcontract is per maand goedkoper omdat u een langer lopende verplichting aangaat. In uw geval is een maandcontract een meer correcte oplossing, daar kunt u relatief snel van af. Als u uw baan wel houdt, is een jaarcontract natuurlijk aantrekkelijker. Het is wel mogelijk om een jaarcontract te wijzigen naar een andere route. Dus tussen twee stations met een afstand die het basistarief oplevert. Dat bent u dan voorn niks kwijt maar uw maandbedrag wordt (veel) lager. Overigens vergoeden werkgevers veelal de reiskosten.

Doorgaans vindt de afschrijving plaats bij de vervaldatum, veelal iets later. Als u het in laat gaan rond de 25e dan zal de termijn ook rond die tijd worden afgeschreven.
Als het werk voortijdig weg kan vallen, dan is het beter geen jaarcontract af te sluiten. Er zijn nu eenmaal mensen die misbruik maken van deze constructie en NS hoeft Gekke Henkie ook niet te zijn. U kunt niet bij voorbaat van coulance uitgaan.
Als u verwacht het abonnement minimaal vijf maanden te gebruiken is het in veel gevallen al voordeliger om een jaarabonnement af te sluiten, ook als de NS u aan uw contract houdt, zoals te zien is in dit rekenvoorbeeld.

Reageer