beantwoord

Inchecken daluren m 5 minuten speelruimte in voordeel van klant

Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is meer een theoretische weergave van de mogelijkheden, vandaar dat ik benieuwd ben en vooral naar de daadwerkelijke inchecktijd.
De inchecktijden waren 08:56 en 08:59. Die kloppen, ik was mij toen namelijk heel bewust dat ik binnen de marges was ingechecked.
Badge +3
Z04103 schreef:

Het is toch niet zo vreemd dat ik vraag waar de NS dat officieel heeft staan??

Ik citeer uit het Besluit Nieuw portfolio consumenten 2011 (pagina 4 onderaan):

Bij het in- en uitchecken geldt zowel bij het begin- als het einde van de spitsperiode een marge van 5 minuten in het voordeel van de klant. D.w.z. een abonnementhouder die 's ochtends voor 6.35 uur incheckt reist nog zijn hele reis met korting. Een abonnementhouder die 's ochtends na 8.55 uur incheckt reist ook zijn hele reis met korting. Voor de avondspits geldt dezelfde regeling: een klant die voor 16.05 uur incheckt of na 18.25 uur incheckt reist zijn hele reis met korting. Deze marges zijn bedoeld om discussies met reizigers over het juiste tijdstip te voorkomen. Het actief communiceren van deze marges aan de klant is daarbij niet verstandig, dit verschuift het probleem naar de nieuwe tijdstippen van bijv. 6.35 of 8.55 uur.

Reageer