beantwoord

Inchecken in de spits met later vertrek

Hi!
Vraagje, vandaag ben ik in de spits ingecheckt maar door vertraging zat ik al in de trein maar hij ging pas rijden buiten de spits dus had ik met m’n dal vrij abonnement eigenlijk gratis kunnen reizen. Kan ik hier nog iets mee?
icon

Beste antwoord door Jeroen 12 februari 2019, 10:19

Helaas voor u kint u hier niets mee, tenzij de trein meer dan 30 minuten vertraging had dan kunt u GTBV aanvragen.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge
Helaas voor u kint u hier niets mee, tenzij de trein meer dan 30 minuten vertraging had dan kunt u GTBV aanvragen.
Badge +3
Er is al 5 minuten marge in jouw voordeel bij het inchecken, dus met een (eerste) incheck om 8:55 of later reis je zoals buiten de spits. Bij een overstap met eerdere incheck in de spits geldt dit niet.

Handig om te weten als je trein bijv. om 8:58 zou vertrekken. Let op de tijd rechtsboven op het schermpje van poortje of paaltje.
Reputatie 7
Badge +3
Je had om 8,55 even de trein uit kunnen gaan (die stond immers toch stil), even uitchecken en gelijk weer inchecken. Je eerste incheck was dan geannuleerd en dan had je met je nieuwe incheck met dalvoordeel gereisd.
Badge +3
@Tamzin
Jouw idee lijkt me op grotere stations met poortjes alleen een optie wanneer je je er bij neerlegt dat je dan met een latere trein zult reizen. In bijvoorbeeld Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal of Utrecht Centraal ben je al gauw 5 minuten onderweg om van de trein naar de poortjes, uit te checken, aan de andere kant weer in te checken en weer terug bij de trein te komen.
Reputatie 7
Tessavannuenen schreef:

Hi!
Vraagje, vandaag ben ik in de spits ingecheckt maar door vertraging zat ik al in de trein maar hij ging pas rijden buiten de spits dus had ik met m’n dal vrij abonnement eigenlijk gratis kunnen reizen. Kan ik hier nog iets mee?

Wat denk je zelf? 😌
Reputatie 7
Badge +4
Om je gedachten te bepalen: Het moment van de incheck telt, niet wanneer je daadwerkelijk gaat reizen. Je kunt in het vervolg beter een e-ticket kopen tot de plaats waar je met voordeel kunt inchecken. Met korting reizen gaat alleen als je incheckt na 08.55 uur en geen seconde eerder. Het heeft ook een voordeel: Als je om 16.00 incheckt, is dat met korting en mag je de reis tegen kortingstarief afmaken tot je weer uitcheckt.

Maak er gewoon handig gebruik van. Ik check om 08.55 in en pak dan soms nog de vertraagde Intercity van 08.54.
Helaas Tessavannuenen, zoals de andere gebruikers hier al aangeven is er geen optie voor restitutie omdat je trein met vertraging is vertrokken. Het moment waarop je incheckt bepaalt of je wel of geen korting krijgt. De tip van Thom is zeker een waardevolle!

Reageer