beantwoord

Inchecken voor 9 uur en reizen met korting

• 17 september 2014
  • 3 reacties
  • 1985 Bekeken

Goeiemorgen,

Ik vraag mij af. Als ik met een voordeelurenabonnement ruim voor 9 uur incheck, en pas na 9 uur op mijn bestemming ben. Word de korting vanaf 9 uur dan automatisch berekend of moet ik tussendoor de trein uit om opnieuw uit en in te checken?

Groet.
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 17 september 2014, 09:54

De prijs van de gehele rit wordt bepaald door het moment van inchecken. Is dat voor 9 uur, dan reis je de gehele reis tegen vol tarief. Je kunt eventueel onderweg uit en inchecken, maar in sommige gevallen is dat helemaal niet voordeliger.
Bekijk origineel

3 reacties

De prijs van de gehele rit wordt bepaald door het moment van inchecken. Is dat voor 9 uur, dan reis je de gehele reis tegen vol tarief. Je kunt eventueel onderweg uit en inchecken, maar in sommige gevallen is dat helemaal niet voordeliger.
Hallo Deborah,

Het antwoord van De luchtmacht is helemaal juist. De inchecktijd bepaalt de ritprijs. Check je voor 9 uur in dan maak je de hele reis voor het volle tarief. Zoals De luchtmacht ook al aangeeft is het wel mogelijk om na 9 uur uit te checken in weer in te checken zodat je daarna wel met korting reist.

Groet,
Marjan
Badge +3
Het antwoord is niet helemaal juist, want de grens ligt op 8:55, niet op negen uur. Inchecken voor 8:55 betekent vol tarief betalen, inchecken na 8:55 betekent reizen met korting.

Reageer