beantwoord

Inchecken voor de tijd en uitchecken wanneer studenten ov geldig is

• 21 februari 2018
  • 7 reacties
  • 4443 Bekeken

Ik vroeg me af.
Indien je weekend ov hebt en je checkt in voor 12 uur en gaat reizen. Wanneer je uitschenkt is het ruim na 12 uur. Betaal je dan alsnog de reis met 40% korting?

Wat gebeurd er vervolgens als je vergeet uit te checken en later weer moet reizen (op dezelfde dag nog) Gaat het zich dan uitchecken? Ook als er een busreis tussen zit?
icon

Beste antwoord door Iris NS 21 februari 2018, 22:02

Hoi xjy.z,

Het incheckmoment is leidend, dus het tijdstip van uitchecken maakt dan niet uit voor de prijs. Wanneer je vergeet uit te checken, dan kan het zijn dat als je denkt dat je weer incheckt op de terugreis, er dan uitgecheckt wordt. Dat heeft inderdaad met de tijd die ertussen zit en de reizen die je ertussenin maakt te maken. Je kunt dit overigens via onze klantenservice of je MijnNS-account herstellen.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi xjy.z,

Het incheckmoment is leidend, dus het tijdstip van uitchecken maakt dan niet uit voor de prijs. Wanneer je vergeet uit te checken, dan kan het zijn dat als je denkt dat je weer incheckt op de terugreis, er dan uitgecheckt wordt. Dat heeft inderdaad met de tijd die ertussen zit en de reizen die je ertussenin maakt te maken. Je kunt dit overigens via onze klantenservice of je MijnNS-account herstellen.
Hoi xjy.z,

Dus als ik van A naar B ga met de trein voor 12 uur en vergeet uit te checken. Vervolgens van B naar C en C naar B met de bus na 12 uur (dus gratis). En ik vervolgens weer incheck bij NS om van B naar A te gaan. Ben ik waarschijnlijk juist uitgecheckt...

Wordt akelig met de conducteur al zou ik dus 'zwart" reizen en de reis mij eigenlijk niks kosten...
Reputatie 4
Je kunt alleen bij een paaltje zowel in- als uitchecken. Poortjes hebben (logischerwijs) een incheck- en een uitcheckkant. Maar ook bij een paaltje is het verschil tussen inchecken en uitchecken erg duidelijk, want het scherm geeft aan wat je gedaan hebt en geeft een lange piep bij inchecken en twee korte piepjes bij uitchecken (of een "piejoewiep" bij een leesfout of saldo te laag).
Reputatie 1
Als je tussendoor gaat reizen met een andere vervoerder (de bus), dan wordt automatisch je reis beëindigd bij NS met een "gemiste uitcheck". Als je later dus weer met de trein gaat reizen check je gewoon in.
Reputatie 4
Dat is niet zo, thomroos. Als je na een vergeten uitcheck bij NS met een andere vervoerder reist kun je die vergeten uitcheck binnen 6 uur alsnog rechtzetten door bij NS uit te checken. Gelukkig maar, want anders had de NS klantenservice het nog drukker met het rechtzetten van vergeten check-outs.
Reputatie 1
Sorry, dan heb ik dat altijd verkeerd gedacht.
Badge +3
Ik las gisteren op Twitter iets interessants, specifiek voor weekend SRP.

Het schijnt dat als je ergens uitcheckt na 12:00 en dan weer incheckt je METEEN gratis reist (dus geen overstap zoals het rit-naar-reis principe eigenlijk werkt).

Het 'bewijs' daarvoor zoek ik morgen even op. Poortje of paaltje zegt dus niets over een (zoals je zou verwachten bij rit-naar-reis) 'Overstap OK' maar gewoon 'Student Weekend Vrij' dan :?

Ging om Amersfoort en geen Connexxion want ging om een reis naar of vanuit Deventer of zoiets.

Reageer