Incheckpoortvrij overstappen Amsterdam-Zuid

• 16 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 164 Bekeken

Gisteren 'in de fuik' van (onnodig) in- en uitchecken gelopen op Amsterdam-Zuid bij een overstap van IC Eindhoven-Schiphol naar IC Schiphol-Groningen, dit i.v.m. storing Utrecht-Amersfoort. Meer tariefeenheden dan nodig, inmiddels keurig geregeld via NS-klantenservice.
Mijn vraag is echter: hoe gaat dit, wanneer ik met mijn dalvrij-abo keurig in daltijd heb ingecheckt, maar op deze wijze gedwongen word, om tijdens spitstijd bij een overstap op Amsterdam-Zuid uit- en in te checken?
Ik realiseer me, dat de meeste overstappen op hetzelfde perron zullen zijn, maar ben toch geïnteresseerd in het antwoord.

2 reacties

Reputatie 5
Badge
Dat gaat op precies dezelfde wijze. U moet zelf via de klantenservice het te veel betaalde bedrag terugvragen. NS hoopt volgend jaar met een automatische oplossing te komen, maar voorlopig moet het dus nog handmatig via de klantenservice.
Reputatie 4
Badge
Volgens mij kun je als je via de roltrappen naar beneden gaat wel zonder uit en in checken naar het andere perron komen. Dat scheelt voor een volgende keer weer contact opnemen met de klantenservice.

Reageer