beantwoord

Incorrect bedrag op factuur

• 8 juni 2015
  • 9 reacties
  • 765 Bekeken

Sinds begin dit jaar heb ik een JaarTrajectVrij abonnement, een leuke naam voor een slechter product (voorheen met jaartraject abonnement had ik alle uren na 9 uur recht op korting, zag ik gelijk wat ik kwijt was aan kosten en hoefde ik niet in- en uit te checken op het traject waar ik reeds voor betaald had omdat het gewoon een zichtkaart was EN kon je nog een Via abonnement hebben. Want in het tijdperk van automatisering zou je toch gewoon via A naar B moeten kunnen reizen en daar een product voor kunnen moeten leveren als Trein vervoerder), maar helaas.

Afgelopen weekend zag ik dat er weer een factuur voor mij 'klaarstond'. Ik had op zaterdag gereisd en zag dat er toch voor de volle prijs op de factuur op stond. Heb gelijk gebled met NS klantenservice en pas naar een 20 minuten was de conclusie dat er onterecht teveel geld was gefactureerd (ik zal de details van deze telefonische conversatie besparen) en dat het verschil gerestitueerd wordt.

Ik blijf echter benieuwd waarom er teveel is afgeschreven is, want het maakt mijn vertrouwen in het OV chip gebeuren er niet groter in. Dat kon me echter niet verteld worden. Tsja dat maakt mijn begrip voor het vertrouwen in producten en diensten van NS ook niet groter...
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 juni 2015, 15:51

Ik zal eerst in de gegevens moeten duiken om die vraag te beantwoorden Treingebruiker. Mag ik via een privébericht NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en IBAN? Alvast bedankt voor de moeite; ik zie je privébericht tegemoet.
Bekijk origineel

9 reacties

De berekening van de kosten voor het reizen buiten het afgekochte traject is dermate ingewikkeld en/of schimmig dat vrijwel niemand van de NS precies schijnt te weten hoe het zit. Men vindt het ook niet nodig om hier de reiziger mee lastig te vallen, die moet gewoon betalen en zijn mond houden. Eens in de zoveel tijd belooft men op dit forum openheid van zaken te zullen geven, vervolgens blijft het dan echter maanden stil en wordt die toezegging weer ingetrokken.
Ik zal eerst in de gegevens moeten duiken om die vraag te beantwoorden Treingebruiker. Mag ik via een privébericht NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en IBAN? Alvast bedankt voor de moeite; ik zie je privébericht tegemoet.
Gegevens zijn vanochtend verstuurd
En nog niet beantwoord: kan dat helaas niet aanpassen in mijn eigen gestarte topic
Ondertussen al een antwoord gehad?
Nee, behalve dat het eea uitgezocht gaat worden (maar dat is inmiddels al een aantal dagen geleden)...
We komen er op terug.....
volgens mij denken we hetzelfde

😉
Ontspoord........spoor helemaal bijster.....heeft een onbekende vertraging en vertrekt van spoor 3b:(

Reageer