Incorrect rekeningnummer op factuur

Toon eerste bericht

137 reacties

Badge +3
Saldo kan je bij een GVB balie wel aan laten vullen, maar dat wist je al. Poortjes horen toch gewoon Goede Reis of Tot Ziens te zeggen bij een BC?
Hoi Stijn,

Het is niet helemaal mijn dag vandaag volgens mij. Upon closer examination:

De mail met de betalingsherinnering gaat inderdaad over het consumentenproduct. Na een heel verhaal over verkleurende balkjes en iDEAL staat ergens subtiel dat je het ook handmatig kunt overmaken. Dat heb ik gedaan. Het lijkt me dat het daarmee afgedaan is verders?

In de mail staat:

Kloppen uw betalingsgegevens nog?
Wij hebben geprobeerd het verschuldigde bedrag te incasseren van bankrekeningnummer ten name van . Mochten deze gegevens niet meer kloppen dan kunt u deze wijzigen via Mijn NS of via NS Klantenservice.

Dezelfde fout als op de facturen dus, geen gegevens. De bank waar ik klant ben voorziet me van een overzicht van alle geweigerde incasso's, daar staat NS niet tussen. Mijn vermoeden is daarom dat NS in zijn geheel geen poging heeft gedaan te incasseren. Is het nu echt helemaal fout aan het gaan? 😂

Kreeg vanmiddag ook ineens de melding 'saldo te laag' op m'n Businesscard, eerder vandaag nog gebruikt bij de metro van het GVB. Is dat stom toeval, of..........? Bij het inchecken bij het GVB-poortje kwam rechts onderin wel iets te staan wat ik zo snel niet kon lezen en niet eerder heb gezien.
Hoi Stijn,

Zojuist in de mail een betalingsherinnering voor de laatste factuur. Beetje gek, NS heeft geen enkele poging gedaan het bedrag automatisch te incasseren. Kan NS dit oplossen? De email adviseert dringend om de iDEAL-betaallink te gebruiken, maar for obvious reasons kan ik dat niet.
Dankje Stijn, we wachten af.

Ik zie het inderdaad. Ik heb het weer doorgestuurd en heb ook meteen gevraagd of er al zicht op is wanneer dit opgelost zou moeten zijn. Fingers crossed!
Still nope 🤤
We weten elkaar te vinden Stijn, komt goed. Kijken wie het eerst nieuws heeft 😀
Haa die Henk. We zullen het inderdaad zien over een paar week 😃
Haha, sorry! Bedankt Henk_NL, ik wens jou het allerbeste 🙂
Ik blijf binnen de organisatie, maar op een andere locatie dus niet meer aan de A7. 😉
Miriam! Wat vertel je me nu dan 😩 Gelijk heb je hoor. Dank voor de goede zorgen en veel succes verder. Blijf je wel daar aan die troosteloze A7 of ga je iets anders leuks doen?

Al ben ik waarschijnlijk al te laat met posten.

Hoi Stijn!

Zal me rond de 20e weer melden 😏
Haha, meestal is het andersom en ben jij eerder ;)
Ik wil je even laten weten dat Stijn dit topic van mij over gaat nemen, want vandaag is mijn laatste dienst op de Community! Ik zal alle communicatie aan hem doorspelen en hoop dat het de komende maand wordt opgelost. 🙂
Hmm, denk ik nieuws te hebben, ben jij al lang op de hoogte. De postduif naar Groningen had vast de wind in de rug. Nouja, dan kruip ik snel terug onder m'n steen 🤥
Ik wist het al Henk_NL, kreeg vanmorgen een mail dat het niet gelukt was. 😞 Mijn collega is nog steeds druk in de weer met de collega's van IT. We gaan duimen voor volgende maand!
Hoi Miriam,

Nieuwe maand, maar weer hetzelfde probleem 😀
Badge +3
...
Robert B,

Voorlopig kan ik aan dit topic nog niets toevoegen.

Over ongeveer 2 weken verwacht ik mijn volgende factuur. Ik zal deze met een vergrootglas bekijken.

Als op de factuur toch nog het oude rekeningnummer staat, ga ik gezellig meekeuvelen in dit topic met Henk NL en Miriam NS. 😀😛😨😱😵
Badge +3
Aan mijn vorige reactie nog een zinnetje toegevoegd maar succes ermee natuurlijk.

En met de rest... (off topic, is tijdelijke storing dus maar het topic over "maak dan maar een screenprint vanuit historie" als enige mogelijkheid volgens NS voor een declaratie/factuur vond ik wel 'grappig').

Ik neem zomaar aan dat iemand dat laatste echt te horen heeft gekregen via de klantenservice, want zoiets verzin je toch niet?

Klopt helemaal Miriam 😘
@Henk_NL Gelukkig maar! :)

@Robert B De situatie bij herrie was anders. Daar ging het ook om een belgisch rekeningnummer. Henk_NL heeft al aangegeven dat het rekeningnummer nog niet goed op de factuur stond. Ben hier nogmaals achteraan gegaan.
Badge +3
En de hamvraag is natuurlijk.... Wat stond er op je factuur?

Bij @herrie was haar IBAN (tijdelijk?) helemaal niet bekend volgens Mijn NS, maar die heeft een tegenactie gedaan (zelf € 0,01 overgemaakt) en eureka!

Of dat gerelateerd was.. geen idee 😛
Haha nee, is stomgenoeg vandaag afgeschreven.

Hoi Henk!

Er zijn wat problemen geweest, maar als het goed is is dat opgelost. Zou je het willen aangeven als het bedrag vrijdag nog niet is afgeschreven? Dan ga ik er even achteraan om na te gaan of er niet meer gesloopt is 😛 Ga ik niet van uit hoor!
Hallo Miriam,

Normaal is de 20e de factuurdatum van dit abonnement. Op 21 januari is er netjes een factuur opgemaakt, maar waar NS normaal de eerstvolgende werkdag incasseert heb ik deze maand nog geen incasso voorbij zien komen. Zijn jullie vertraagt deze maand, of zijn er wijzigingen gemaakt in een poging de factuur te herstellen maar is er nu nog meer gesloopt?
Ik laat het nieuwe jaar niet verpesten door zo'n factuurtje hoor, geen zorgen! Ik wacht in spanning af 🙂
Hallo Henk_NL, dat is geen goede start van 2019. Ik ga er nogmaals achteraan! Excuses.

Reageer