Incorrect rekeningnummer op factuur

Toon eerste bericht

137 reacties

Dag Miriam,

Ook deze maand hetzelfde verhaal :)

Groetjes, Henk.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga er weer achteraan en dan wachten we de volgende factuur af!
Natuurlijk, 3 december stond 'ie. 4 december had de kat hem leeggeplukt 🤣

Helaas, tot op heden geen rekeningnummer op de facturen van consumer. Zakelijk ging het ook bij de nieuwe facturen wel goed deze maand :)

inSided heeft bijlages gesloopt lijkt het. Even zo:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c1bb295e9676/5c1bb295d20bb-miriam20.jpg
Daar gaan we wel vanuit!
Uiteraard! 🙂 Jullie ook?
Komt vast allemaal goed Miriam. De belangrijkere vraag, hebben jullie de kerstboom al staan daar? 🎄
Mooi, dan wachten we dat nog even af! 🙂
20e of 22e uit mijn hoofd 🙂
De aanpassing is gedaan en het rekeningnummer moet op de volgende factuur zichtbaar zijn. Wanneer komt deze?
https://community.ns.nl/ns-flex-60/betalingsherinnering-te-betalen-binnen-twee-dagen-53673

Ben niet de enige met dit probleem in ieder geval.
Ik heb nog geen bevestiging gekregen dat het is aangepast. Even afwachten dus nog 🙂
Yes dat is zeker een goede suggestie die ik aan ga kaarten. Jij bedankt!
Het lijkt me niet onverstandig om dit duidelijker in de email aan te geven, bijvoorbeeld "Eventueel met u afgesproken kortingen zijn niet in dit overzicht opgenomen, u vindt deze wel terug op de factuur."

Maar dank voor de bevestiging Miriam 😉
Wat Jouke aangeeft klopt inderdaad, ik heb dit even dubbel gecheckt aan de hand van de gegevens.
Sinds wanneer is er een limiet aan het aantal tekens die je in een e-mail kunt gebruiken voor de vermelding van een afgesproken korting? 🤔

Het gaat niet zozeer om het aantal karakters maar om het feit dat het een automatisch gegenereerde e-mail is. Bij het aanmaken van deze e-mail wordt alleen gekeken naar het abonnement van de reiziger en de verlengdatum. Er is geen vermelding van de korting, ook al omdat de korting niet altijd geldig is voor de gehele periode, bijvoorbeeld wanneer de korting 3 maanden voor de verlenging is ingegaan.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Het klinkt meer als een technische beperking, waarbij het op het moment van genereren van deze email niet mogelijk is om de korting ook te achterhalen.

Het is in ieder geval erg verwarrend!
Reputatie 7
Badge +3
Sinds wanneer is er een limiet aan het aantal tekens die je in een e-mail kunt gebruiken voor de vermelding van een afgesproken korting? 🤔
@Henk_NL in de e-mail die je krijgt bij de verlenging is geen ruimte voor vermelding van de korting die is afgesproken. De korting blijft gewoon doorlopen voor 1 jaar.
Hoi Miriam,

Nu we het toch over emails hebben, meteen even een ander puntje. Zoals gezegd heb ik naast m'n Businesscard een consumentenabonnement. We zijn inmiddels al wat jaren bij elkaar, maar een tijdje geleden heb ik toch aangegeven een punt achter ons huwelijk te willen zetten. Na een goed gesprek hebben wij besloten om nog een jaar bij elkaar te blijven, met de voorwaarde dat ik maandelijks wat minder geld naar jullie gireer. Jullie hebben dat per email bevestigd.

Dat is de afgelopen twee maanden netjes gegaan zoals afgesproken. Nu kreeg ik vannacht de mail "Informatie over uw doorlopende NS-abonnement". Daarin staat het reguliere bedrag aangegeven van het abonnement, wanneer de incasso's plaatsvinden (netjes inclusief buitenlands IBAN-nummer!), et cetera. Maar onze afspraak over het gereduceerde tarief staat nergens aangegeven. Op de laatste facturen is deze wel netjes als 'Korting' afgetrokken van het subtotaal voor het abonnement, maar de mail zegt dat u gewoon 129E gaat incasseren, iedere maand omstreeks de 22e.

Onderaan de mail geeft Tjalling aan dat ik mijn eventuele vragen mag stellen aan een van de discipelen van Paulette, bij voorkeur via dit forum. Daarom toch even kort de vraag, ontbreekt er iets in deze email of gaan we nu toch uit elkaar?
Hoi Miriam,

Men is blijkbaar zelf ook tot de conclusie gekomen dat er het een en ander fout is gedaan.

Het linkje naar "Mijn NS zakelijk" in de andere mail met de nieuwe factuur klopt nu ook. Rest dus alleen nog de vraag waarom het bij consument fout gaat met het rekeningnummer 🙂
SEPA-wetgeving verplicht het simpelweg bij direct debits, anders is het IBAN-discriminatie. Mijn verhoudingen met de fiscus zijn an sich oke verders, maar dit soort dingen moeten gewoon kloppen. De rechtspersoon is Nederlands met een Duits rekeningnummer in ieder geval 😉
Reputatie 7
Dus je hebt een Duitse IBAN en het lukt NS om daar geld vanaf te halen.
Dat is al heel bijzonder ! Die zijn meestal niet zo van de buitenlanders.

Dus je bent een semi-nederduitser, net zoals ik ?
Dan is het heel belangrijk, dat dit goed wordt geregeld.
Ik heb op dit moment een belastingcontrole en die zoomen inderdaad in op dit soort fouten en blunders van derden op mijn facturen.
"Jawel, [eik*l], Köln ligt inderdaad in Duitsland"
Waarbij ik het stuk tussen rechte haken niet daadwerkelijk naar mijnheer de inspecteur van belastingen heb geschreven. 😛
Dat is fijn, dan zijn we samen heel blij! Ik wacht verder bericht vanuit jouw kant rustig af 😁
Fijn dat het rekeningnummer correct staat, daar ben ik echt blij mee.
De overige punten ga ik nog even aankaarten en dan hebben we natuurlijk ook nog de particuliere factuur wat nog aangepast moet worden.

Wordt vervolgd 🙂
Hoi Miriam,

Stiekem hebben we al even contact gehad, maar de factuur kwam helaas pas vandaag beschikbaar ter download. Drie observaties mijnerzijds.

1) De bijlage bij de mail had een grootte van 351 bytes. Dat klopt natuurlijk niet, zó klein kan zo'n PDFje niet zijn. Die is dus niet correct aangekomen en viel inderdaad niet te openen. Ik heb de factuur gedownload via het webportaal.

2) Positief nieuws, het correcte rekeningnummer staat op de factuur. Prachtig!

3) Het gedeelte dat zou moeten linken naar ns.nl/mijnnszakelijk werkt niet, ergens klopt een tag of placeholder niet als ik zo kijk.

Groetjes.
Ik heb er nu al zin in!

Reageer