Incorrect rekeningnummer op factuur

Toon eerste bericht

137 reacties

Hmm, denk ik nieuws te hebben, ben jij al lang op de hoogte. De postduif naar Groningen had vast de wind in de rug. Nouja, dan kruip ik snel terug onder m'n steen 🤥
Haha, meestal is het andersom en ben jij eerder ;)
Ik wil je even laten weten dat Stijn dit topic van mij over gaat nemen, want vandaag is mijn laatste dienst op de Community! Ik zal alle communicatie aan hem doorspelen en hoop dat het de komende maand wordt opgelost. 🙂
Miriam! Wat vertel je me nu dan 😩 Gelijk heb je hoor. Dank voor de goede zorgen en veel succes verder. Blijf je wel daar aan die troosteloze A7 of ga je iets anders leuks doen?

Al ben ik waarschijnlijk al te laat met posten.

Hoi Stijn!

Zal me rond de 20e weer melden 😏
Haha, sorry! Bedankt Henk_NL, ik wens jou het allerbeste 🙂
Ik blijf binnen de organisatie, maar op een andere locatie dus niet meer aan de A7. 😉
Haa die Henk. We zullen het inderdaad zien over een paar week 😃
We weten elkaar te vinden Stijn, komt goed. Kijken wie het eerst nieuws heeft 😀
Still nope 🤤
Ik zie het inderdaad. Ik heb het weer doorgestuurd en heb ook meteen gevraagd of er al zicht op is wanneer dit opgelost zou moeten zijn. Fingers crossed!
Dankje Stijn, we wachten af.

Hoi Stijn,

Zojuist in de mail een betalingsherinnering voor de laatste factuur. Beetje gek, NS heeft geen enkele poging gedaan het bedrag automatisch te incasseren. Kan NS dit oplossen? De email adviseert dringend om de iDEAL-betaallink te gebruiken, maar for obvious reasons kan ik dat niet.
Hoi Stijn,

Het is niet helemaal mijn dag vandaag volgens mij. Upon closer examination:

De mail met de betalingsherinnering gaat inderdaad over het consumentenproduct. Na een heel verhaal over verkleurende balkjes en iDEAL staat ergens subtiel dat je het ook handmatig kunt overmaken. Dat heb ik gedaan. Het lijkt me dat het daarmee afgedaan is verders?

In de mail staat:

Kloppen uw betalingsgegevens nog?
Wij hebben geprobeerd het verschuldigde bedrag te incasseren van bankrekeningnummer ten name van . Mochten deze gegevens niet meer kloppen dan kunt u deze wijzigen via Mijn NS of via NS Klantenservice.

Dezelfde fout als op de facturen dus, geen gegevens. De bank waar ik klant ben voorziet me van een overzicht van alle geweigerde incasso's, daar staat NS niet tussen. Mijn vermoeden is daarom dat NS in zijn geheel geen poging heeft gedaan te incasseren. Is het nu echt helemaal fout aan het gaan? 😂

Kreeg vanmiddag ook ineens de melding 'saldo te laag' op m'n Businesscard, eerder vandaag nog gebruikt bij de metro van het GVB. Is dat stom toeval, of..........? Bij het inchecken bij het GVB-poortje kwam rechts onderin wel iets te staan wat ik zo snel niet kon lezen en niet eerder heb gezien.
Badge +3
Saldo kan je bij een GVB balie wel aan laten vullen, maar dat wist je al. Poortjes horen toch gewoon Goede Reis of Tot Ziens te zeggen bij een BC?
Vond het meer een wel heel toevallige samenloop van omstandigheden, dacht schrijf het voor de volledigheid toch even op. Gaat om nieuwe Thales-poortjes van de noord-zuidlijn, die geven in de regel idd iets van "Check-in/uit ok" en dan daaronder het product, "Reizen op Rekening BTM". Nu verscheen er rechts onderin nog een derde regel, leek op debug-code o.i.d. Kon het zo snel niet lezen en aangezien het poortje gewoon opende kon het mij verder weinig interesseren. Tot later inchecken bij Syntus dus niet ging. Verder geen commentaar gehad op de ontbrekende checkin, dus vind het wel prima. Ben er vrijdag weer, laat dat saldo dan wel even corrigeren snel. Zoals gezegd, het ging mij meer om de toevalligheid 🙂
Badge +3
Las toevallig een ander bericht vandaag over een (korte) storing bij GVB m.b.t. inchecken, maar dat kan ook met de CiCo storing van gisteren te maken gehad hebben.

Wel grappig al die verschillende meldingen bij poortjes/paaltjes/BTM apparatuur. In Eindhoven krijg ik met Hermes/Bravo Dal Vrij (stads-abo) gewoon Ingecheckt - Goede Reis of Uitgecheckt - Tot Ziens binnnen mijn vrij reizen periode, en anders de normale melding over reiskosten en resterend saldo.
Goed, al m'n charmes in de strijd gegooid en de kaart even uitgelezen met een MCL. Bij het inchecken bij het GVB zijn er vier acties naar de kaart geschreven, waaronder 1x een check-in. Bij uitchecken is er idd een check-uit naar de kaart geschreven met een ritprijs van 1.34, waardoor op de kaart nu ook een saldo van -1.34 staat. Bijzonder... Was hopelijk een incident, anders kan ik wekelijks naar de servicebalie straks 😂

Om heel eerlijk te zijn Robert, ik let er eigenlijk totaal niet op en het maakt me ook weinig uit wat die dingen zeggen. Mijn bedoeling is om netjes te betalen voor de dienst die ik gebruik. Het vervelende aan deze situatie is dat het technische probleem van een vervoerder een hoop tijd gaat kosten. Officieel had ik immers losse kaartjes moeten gaan kopen, daardoor de trein missen (+30 minuten onderweg), bellen om die kaartjes te declareren, langs een servicebalie om het saldo te laten fixen. Zelf hoef ik alleen even langs de balie (heb geen andere kaartjes gekocht), maar ik kan me de ergernis wel voorstellen.

Hopelijk kan Stijn nog even kijken waarom die herinnering binnengekomen is, want het circus dat ik met Tele2 heb gehad door haar administratieve problemen (en vele onterechte afsluitingen) zou ik niet graag opnieuw doorgaan. Maar ik heb vertrouwen in Stijn, komt vast goed 🙂
Badge +3
Hier de volgende... Lijkt me hetzelfde probleem (maar dan dus met Flex)

https://community.ns.nl/ns-flex-60/waarom-doet-mijn-abonnement-het-niet-meer-56796
Je hebt het inderdaad wel goed te pakken, Henk_NL! Een antwoord op de vraag waarom er geen incasso is uitgevoerd deze maand durf ik niet te geven, maar ik heb het wel doorgestuurd naar mijn collega's. Hopelijk kunnen zij hier iets meer licht op schijnen. Ook zijn ze nog steeds druk bezig om het probleem met het rekeningnummer op te lossen. Ik ga ervan uit dat het ontbreken hiervan in de e-mail exact dezelfde oorzaak heeft, maar misschien helpt dit gegeven wel om de oorzaak te vinden. Ook dat heb ik doorgestuurd!
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat Henk voor een volle bingokaart qua issues gaat. Welke heb je nog niet? 😂
Dankje Stijn. Toch even een ander dingetje, hoe zit het verders met die betalingsherinnering? Mag ik erop vertrouwen dat de betaling gewoon correct wordt verwerkt? Ik heb zo'n vermoeden dat die balk niet groen kleurt in de mail als het niet via iDEAL is voldaan...
Je gaf aan dat je de betaling nu handmatig hebt voldaan volgens de instructie die in de e-mail is gegeven. Dat is in deze geen enkel probleem voor de afhandeling, handmatig betalen is ook gewoon prima. Ik ga er van uit dat het daarmee ook gewoon afgehandeld is/wordt, maar mocht dat niet het geval zijn dan zul je een nieuwe herinnering krijgen.

Nu kan ik me voorstellen dat je graag zeker wilt weten dat het goed is gegaan, voordat het neerkomt op een eventuele nieuwe herinnering. Ik zal maandag voor je navragen of de betaling goed is aangekomen. 🙂 (Maandag pas, gezien we hem dan ook wat tijd geven om verwerkt te kunnen worden.)
Hi Stijn. Het enige wat ik wil voorkomen, is dat ik zometeen ook nog met drama van blokkades e.d. zit. Als jij zegt dat hierna nog een tweede herinnering volgt, dan wacht ik rustig af. Ben alleen wat sceptisch sinds ik bij Tele2 vergelijkbare antwoorden kreeg, en na vervaldatum toch afgesloten was. We wachten af 🙂
We zijn er nog lang niet. Met de Businesscard even naar T&S gegaan. Men kon niks doen, reisproducten waren geblokkeerd. Gek genoeg kan ik online nog wel gewoon wijzigingen maken in Mijn NS als contactpersoon. T&S heeft me van wat kosteloze kaartjes voorzien om in ieder geval te kunnen reizen zonder gedoe, maar het wordt wel weer een verhaal zo. Vanavond maar weer bellen :)

Overigens, o de uitdraai van T&S staat nog steeds een verwijzing naar het 'NS Serviceforum'. Da's wel heel ouderwets, niet? 😛
Blijf even tegen mezelf praten... Zojuist gebeld, nee meneer u moet een nieuwe kaart bestellen... Blijf het toch wel erg toevallig vinden dit 😂
Nou, ik heb het even voor je nagevraagd en de ontbrekende automatische incasso is inderdaad een gevolg van de wijzigingen die mijn collega's aan het uitvoeren zijn om het probleem met het weergeven van het rekeningnummer op te lossen.

Je handmatige betaling is in ieder geval goed aangekomen en verwerkt. Daar hoef je je dus niet verder druk over te maken. :)

Wat betreft de problemen met je business card, daar durf ik echt niks over te zeggen. Hopelijk is het toeval. 😅
Hoi Stijn,

Tnx voor de info, mailtje update inderdaad niet in zo'n geval :)

Reageer