Incorrect rekeningnummer op factuur

Per toeval valt mij het volgende op.

Een aantal maanden geleden heb ik telefonisch het rekeningnummer wat jullie gebruiken om te incasseren laten aanpassen. Dat kon niet online, want geen iDEAL, dus per telefoon is het geregeld.

In 'Mijn NS' staat netjes mijn nieuwe rekeningnummer, op facturen blijft in de footer staan dat het bedrag binnenkort wordt afgeschreven van rekeningnummer $oudeNummer. Kan NS zorgen voor correcte facturen?

Zakelijk gaat het helemaal fout en staat er simpelweg niks. Onder 'Bedrijfsgegevens' in 'Mijn NS Zakelijk' staat wel netjes het correcte rekeningnummer.

Tnx. Kusjes enzo.

137 reacties

Update: Helaas heb ik je nog niets nieuws te vertellen, Henk_NL. Ik heb nogmaals om een update gevraagd!
Kreeg op 2 augustus een mailtje van het ssc finance, maar heb daar ook niks meer van gehoord naderhand helaas.
Er lijkt wat schot in de zaak Henk_NL. Ik verwacht dat het één dezer dagen zal worden aangepast.
Update: Ik heb bericht ontvangen dat de aanpassing is gedaan. Henk_NL, laat je even weten of de komende factuur inderdaad correct is?
Zakelijk of consument? Zal het eens aankijken, consument krijg ik de 20e weer een factuur als het goed is.
De gegevens die ik van je heb ontvangen zijn van zakelijk en daar is als het goed is nu de aanpassing gedaan.
Het liep op een gegeven moment nogal door elkaar heen in dit topic, ik kreeg van het SSC destijds juist een mailtje op m'n zakelijke mailbox over m'n consumenten abonnement incasso-verhaal. Dan wordt het even afwachten wanneer ze weer factureren.
Ah oké! Laten we inderdaad de komende facturen even afwachten en dan kijken we hoe het ervoor staat en of we verder nog actie moeten ondernemen.
Heb je al een factuur ontvangen Henk_NL? Ben erg benieuwd 🙂
Fijn om te horen dat er interesse is! Consumer de 19e en dat is nog steeds fout. Zakelijk pas volgende maand weer, de 10e uit mijn hoofd. Even afwachten :)

Ik ben niet heel actief, maar zal m'n best doen je niet te vergeten. Je inzet wordt gewaardeerd hoor 💕
Volgens de informatiepagina zal de opmaak van de factuur ook in november worden aangepast, dus als de volgende factuur 10/11 komt zou dat een mooie combi zijn. Ik wacht af.

Ben niet zo'n Android held, dus doe het even zo.

Zou je mij ook de gegevens van consument via een privébericht kunnen sturen? Dan ga ik hier ook nog even achteraan.
Bedankt, anders stuur ik jou de 10e gewoon weer een bericht 🙂
Ik heb er nu al zin in!
Hoi Miriam,

Stiekem hebben we al even contact gehad, maar de factuur kwam helaas pas vandaag beschikbaar ter download. Drie observaties mijnerzijds.

1) De bijlage bij de mail had een grootte van 351 bytes. Dat klopt natuurlijk niet, zó klein kan zo'n PDFje niet zijn. Die is dus niet correct aangekomen en viel inderdaad niet te openen. Ik heb de factuur gedownload via het webportaal.

2) Positief nieuws, het correcte rekeningnummer staat op de factuur. Prachtig!

3) Het gedeelte dat zou moeten linken naar ns.nl/mijnnszakelijk werkt niet, ergens klopt een tag of placeholder niet als ik zo kijk.

Groetjes.
Fijn dat het rekeningnummer correct staat, daar ben ik echt blij mee.
De overige punten ga ik nog even aankaarten en dan hebben we natuurlijk ook nog de particuliere factuur wat nog aangepast moet worden.

Wordt vervolgd 🙂
Dat is fijn, dan zijn we samen heel blij! Ik wacht verder bericht vanuit jouw kant rustig af 😁
Reputatie 7
Dus je hebt een Duitse IBAN en het lukt NS om daar geld vanaf te halen.
Dat is al heel bijzonder ! Die zijn meestal niet zo van de buitenlanders.

Dus je bent een semi-nederduitser, net zoals ik ?
Dan is het heel belangrijk, dat dit goed wordt geregeld.
Ik heb op dit moment een belastingcontrole en die zoomen inderdaad in op dit soort fouten en blunders van derden op mijn facturen.
"Jawel, [eik*l], Köln ligt inderdaad in Duitsland"
Waarbij ik het stuk tussen rechte haken niet daadwerkelijk naar mijnheer de inspecteur van belastingen heb geschreven. 😛
SEPA-wetgeving verplicht het simpelweg bij direct debits, anders is het IBAN-discriminatie. Mijn verhoudingen met de fiscus zijn an sich oke verders, maar dit soort dingen moeten gewoon kloppen. De rechtspersoon is Nederlands met een Duits rekeningnummer in ieder geval 😉
Hoi Miriam,

Men is blijkbaar zelf ook tot de conclusie gekomen dat er het een en ander fout is gedaan.

Het linkje naar "Mijn NS zakelijk" in de andere mail met de nieuwe factuur klopt nu ook. Rest dus alleen nog de vraag waarom het bij consument fout gaat met het rekeningnummer 🙂
Hoi Miriam,

Nu we het toch over emails hebben, meteen even een ander puntje. Zoals gezegd heb ik naast m'n Businesscard een consumentenabonnement. We zijn inmiddels al wat jaren bij elkaar, maar een tijdje geleden heb ik toch aangegeven een punt achter ons huwelijk te willen zetten. Na een goed gesprek hebben wij besloten om nog een jaar bij elkaar te blijven, met de voorwaarde dat ik maandelijks wat minder geld naar jullie gireer. Jullie hebben dat per email bevestigd.

Dat is de afgelopen twee maanden netjes gegaan zoals afgesproken. Nu kreeg ik vannacht de mail "Informatie over uw doorlopende NS-abonnement". Daarin staat het reguliere bedrag aangegeven van het abonnement, wanneer de incasso's plaatsvinden (netjes inclusief buitenlands IBAN-nummer!), et cetera. Maar onze afspraak over het gereduceerde tarief staat nergens aangegeven. Op de laatste facturen is deze wel netjes als 'Korting' afgetrokken van het subtotaal voor het abonnement, maar de mail zegt dat u gewoon 129E gaat incasseren, iedere maand omstreeks de 22e.

Onderaan de mail geeft Tjalling aan dat ik mijn eventuele vragen mag stellen aan een van de discipelen van Paulette, bij voorkeur via dit forum. Daarom toch even kort de vraag, ontbreekt er iets in deze email of gaan we nu toch uit elkaar?
@Henk_NL in de e-mail die je krijgt bij de verlenging is geen ruimte voor vermelding van de korting die is afgesproken. De korting blijft gewoon doorlopen voor 1 jaar.
Reputatie 7
Badge +3
Sinds wanneer is er een limiet aan het aantal tekens die je in een e-mail kunt gebruiken voor de vermelding van een afgesproken korting? 🤔
Dat was ook mijn eerste gedachte. Het klinkt meer als een technische beperking, waarbij het op het moment van genereren van deze email niet mogelijk is om de korting ook te achterhalen.

Het is in ieder geval erg verwarrend!
Sinds wanneer is er een limiet aan het aantal tekens die je in een e-mail kunt gebruiken voor de vermelding van een afgesproken korting? 🤔

Het gaat niet zozeer om het aantal karakters maar om het feit dat het een automatisch gegenereerde e-mail is. Bij het aanmaken van deze e-mail wordt alleen gekeken naar het abonnement van de reiziger en de verlengdatum. Er is geen vermelding van de korting, ook al omdat de korting niet altijd geldig is voor de gehele periode, bijvoorbeeld wanneer de korting 3 maanden voor de verlenging is ingegaan.
Wat Jouke aangeeft klopt inderdaad, ik heb dit even dubbel gecheckt aan de hand van de gegevens.

Reageer