Incorrect rekeningnummer op factuur


Per toeval valt mij het volgende op.

Een aantal maanden geleden heb ik telefonisch het rekeningnummer wat jullie gebruiken om te incasseren laten aanpassen. Dat kon niet online, want geen iDEAL, dus per telefoon is het geregeld.

In 'Mijn NS' staat netjes mijn nieuwe rekeningnummer, op facturen blijft in de footer staan dat het bedrag binnenkort wordt afgeschreven van rekeningnummer $oudeNummer. Kan NS zorgen voor correcte facturen?

Zakelijk gaat het helemaal fout en staat er simpelweg niks. Onder 'Bedrijfsgegevens' in 'Mijn NS Zakelijk' staat wel netjes het correcte rekeningnummer.



Tnx. Kusjes enzo.

137 reacties

Drinken we d'r een op Stijn! Of twee... Of..... Nja, thanks kerel, en ook voor Miriam natuurlijk 😀
Badge +3
Haha, dan neem ik de laatste zin in deze reactie terug, en geef @DennisAmeling wat hoop op verdere vooruitgang! 😉
Heuj! Great succes! Fijn dat het nu allemaal klopt 😃
IT HAS BEEN DONE

Had eigenlijk andere verwachtingen, maar de incasso is ook doorgelopen vanmiddag. Lijkt allemaal in orde dus nu.... Dankje Stijn 🙂
Hoi Stijn,

Misschien had je het al meegekregen, de factuur is vrijdag al gemaakt maar ik had effe andere bezigheden, maar er staat nu inderdaad netjes een rekeningnummer en naam op! Nu nog hopen dat de incasso doorloopt deze maand. Ik laat het je weten :)

Tnx!
De reden dat het mislukt is, is bijzonder hinderlijk. Maar ik dump dit soort klein leed graag op de stapel, zodat iemand dat op vrijdagmiddag even af zou kunnen werken. Het staat immers niet erg netjes. Kijk maar of je er iets mee kan doen of niet verders :P

Wacht verder rustig af, we zullen het na het paasweekend gaan zien. Hopelijk gaat de incasso in ieder geval door, anders ga ik administratiekosten rekenen 😜
Ach ja, beter dan helemaal niets, toch? :P

Voor zover ik heb begrepen zou de factuur van deze maand in orde moeten zijn. Fingers crossed dus!
Mooie placeholder in het onderwerp 😂

Oh, dan weet ik al genoeg, SAP FTW. No problemo! 😁
Ik heb überhaupt niet echt een verhaal, ik krijg enkel wat losse fragmenten mee, voornamelijk omdat er dingen worden uitgevoerd in systemen waar ik geen toegang tot heb. Die fragmenten zeggen dan ook vrij weinig zonder de gehele context, dus ik heb ook echt niks om te delen... xD
Hey Stijn. Goed om te horen! Ergens ben ik wel benieuwd naar het verhaal, kan je het delen, eventueel via DM/mail? Of vraag ik je dan iets lastigs? Want dan gooi ik zelf wel even een lijntje uit :)

Tnx!
Even een korte update! Inhoudelijk snap ik er zelf niet zo veel van dus ik kan daar ook niet op ingaan, maar voor zover ik het begrijp zou de oplossing gevonden moeten zijn en is de verwachting dat het voor de komende factuur dan ook voor elkaar is! #fingerscrossed 😃
Hoi Stijn,

Tnx voor de info, mailtje update inderdaad niet in zo'n geval :)

Nou, ik heb het even voor je nagevraagd en de ontbrekende automatische incasso is inderdaad een gevolg van de wijzigingen die mijn collega's aan het uitvoeren zijn om het probleem met het weergeven van het rekeningnummer op te lossen.

Je handmatige betaling is in ieder geval goed aangekomen en verwerkt. Daar hoef je je dus niet verder druk over te maken. :)

Wat betreft de problemen met je business card, daar durf ik echt niks over te zeggen. Hopelijk is het toeval. 😅
Blijf even tegen mezelf praten... Zojuist gebeld, nee meneer u moet een nieuwe kaart bestellen... Blijf het toch wel erg toevallig vinden dit 😂
We zijn er nog lang niet. Met de Businesscard even naar T&S gegaan. Men kon niks doen, reisproducten waren geblokkeerd. Gek genoeg kan ik online nog wel gewoon wijzigingen maken in Mijn NS als contactpersoon. T&S heeft me van wat kosteloze kaartjes voorzien om in ieder geval te kunnen reizen zonder gedoe, maar het wordt wel weer een verhaal zo. Vanavond maar weer bellen :)

Overigens, o de uitdraai van T&S staat nog steeds een verwijzing naar het 'NS Serviceforum'. Da's wel heel ouderwets, niet? 😛
Hi Stijn. Het enige wat ik wil voorkomen, is dat ik zometeen ook nog met drama van blokkades e.d. zit. Als jij zegt dat hierna nog een tweede herinnering volgt, dan wacht ik rustig af. Ben alleen wat sceptisch sinds ik bij Tele2 vergelijkbare antwoorden kreeg, en na vervaldatum toch afgesloten was. We wachten af 🙂
Je gaf aan dat je de betaling nu handmatig hebt voldaan volgens de instructie die in de e-mail is gegeven. Dat is in deze geen enkel probleem voor de afhandeling, handmatig betalen is ook gewoon prima. Ik ga er van uit dat het daarmee ook gewoon afgehandeld is/wordt, maar mocht dat niet het geval zijn dan zul je een nieuwe herinnering krijgen.

Nu kan ik me voorstellen dat je graag zeker wilt weten dat het goed is gegaan, voordat het neerkomt op een eventuele nieuwe herinnering. Ik zal maandag voor je navragen of de betaling goed is aangekomen. 🙂 (Maandag pas, gezien we hem dan ook wat tijd geven om verwerkt te kunnen worden.)
Dankje Stijn. Toch even een ander dingetje, hoe zit het verders met die betalingsherinnering? Mag ik erop vertrouwen dat de betaling gewoon correct wordt verwerkt? Ik heb zo'n vermoeden dat die balk niet groen kleurt in de mail als het niet via iDEAL is voldaan...
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat Henk voor een volle bingokaart qua issues gaat. Welke heb je nog niet? 😂
Je hebt het inderdaad wel goed te pakken, Henk_NL! Een antwoord op de vraag waarom er geen incasso is uitgevoerd deze maand durf ik niet te geven, maar ik heb het wel doorgestuurd naar mijn collega's. Hopelijk kunnen zij hier iets meer licht op schijnen. Ook zijn ze nog steeds druk bezig om het probleem met het rekeningnummer op te lossen. Ik ga ervan uit dat het ontbreken hiervan in de e-mail exact dezelfde oorzaak heeft, maar misschien helpt dit gegeven wel om de oorzaak te vinden. Ook dat heb ik doorgestuurd!
Badge +3
Hier de volgende... Lijkt me hetzelfde probleem (maar dan dus met Flex)

https://community.ns.nl/ns-flex-60/waarom-doet-mijn-abonnement-het-niet-meer-56796
Goed, al m'n charmes in de strijd gegooid en de kaart even uitgelezen met een MCL. Bij het inchecken bij het GVB zijn er vier acties naar de kaart geschreven, waaronder 1x een check-in. Bij uitchecken is er idd een check-uit naar de kaart geschreven met een ritprijs van 1.34, waardoor op de kaart nu ook een saldo van -1.34 staat. Bijzonder... Was hopelijk een incident, anders kan ik wekelijks naar de servicebalie straks 😂

Om heel eerlijk te zijn Robert, ik let er eigenlijk totaal niet op en het maakt me ook weinig uit wat die dingen zeggen. Mijn bedoeling is om netjes te betalen voor de dienst die ik gebruik. Het vervelende aan deze situatie is dat het technische probleem van een vervoerder een hoop tijd gaat kosten. Officieel had ik immers losse kaartjes moeten gaan kopen, daardoor de trein missen (+30 minuten onderweg), bellen om die kaartjes te declareren, langs een servicebalie om het saldo te laten fixen. Zelf hoef ik alleen even langs de balie (heb geen andere kaartjes gekocht), maar ik kan me de ergernis wel voorstellen.

Hopelijk kan Stijn nog even kijken waarom die herinnering binnengekomen is, want het circus dat ik met Tele2 heb gehad door haar administratieve problemen (en vele onterechte afsluitingen) zou ik niet graag opnieuw doorgaan. Maar ik heb vertrouwen in Stijn, komt vast goed 🙂
Badge +3
Las toevallig een ander bericht vandaag over een (korte) storing bij GVB m.b.t. inchecken, maar dat kan ook met de CiCo storing van gisteren te maken gehad hebben.

Wel grappig al die verschillende meldingen bij poortjes/paaltjes/BTM apparatuur. In Eindhoven krijg ik met Hermes/Bravo Dal Vrij (stads-abo) gewoon Ingecheckt - Goede Reis of Uitgecheckt - Tot Ziens binnnen mijn vrij reizen periode, en anders de normale melding over reiskosten en resterend saldo.
Vond het meer een wel heel toevallige samenloop van omstandigheden, dacht schrijf het voor de volledigheid toch even op. Gaat om nieuwe Thales-poortjes van de noord-zuidlijn, die geven in de regel idd iets van "Check-in/uit ok" en dan daaronder het product, "Reizen op Rekening BTM". Nu verscheen er rechts onderin nog een derde regel, leek op debug-code o.i.d. Kon het zo snel niet lezen en aangezien het poortje gewoon opende kon het mij verder weinig interesseren. Tot later inchecken bij Syntus dus niet ging. Verder geen commentaar gehad op de ontbrekende checkin, dus vind het wel prima. Ben er vrijdag weer, laat dat saldo dan wel even corrigeren snel. Zoals gezegd, het ging mij meer om de toevalligheid 🙂

Reageer