Incorrect rekeningnummer op factuur

Per toeval valt mij het volgende op.

Een aantal maanden geleden heb ik telefonisch het rekeningnummer wat jullie gebruiken om te incasseren laten aanpassen. Dat kon niet online, want geen iDEAL, dus per telefoon is het geregeld.

In 'Mijn NS' staat netjes mijn nieuwe rekeningnummer, op facturen blijft in de footer staan dat het bedrag binnenkort wordt afgeschreven van rekeningnummer $oudeNummer. Kan NS zorgen voor correcte facturen?

Zakelijk gaat het helemaal fout en staat er simpelweg niks. Onder 'Bedrijfsgegevens' in 'Mijn NS Zakelijk' staat wel netjes het correcte rekeningnummer.

Tnx. Kusjes enzo.

137 reacties

De reden dat het mislukt is, is bijzonder hinderlijk. Maar ik dump dit soort klein leed graag op de stapel, zodat iemand dat op vrijdagmiddag even af zou kunnen werken. Het staat immers niet erg netjes. Kijk maar of je er iets mee kan doen of niet verders :P

Wacht verder rustig af, we zullen het na het paasweekend gaan zien. Hopelijk gaat de incasso in ieder geval door, anders ga ik administratiekosten rekenen 😜
IT HAS BEEN DONE

Had eigenlijk andere verwachtingen, maar de incasso is ook doorgelopen vanmiddag. Lijkt allemaal in orde dus nu.... Dankje Stijn 🙂
Hoi Miriam,

Stiekem hebben we al even contact gehad, maar de factuur kwam helaas pas vandaag beschikbaar ter download. Drie observaties mijnerzijds.

1) De bijlage bij de mail had een grootte van 351 bytes. Dat klopt natuurlijk niet, zó klein kan zo'n PDFje niet zijn. Die is dus niet correct aangekomen en viel inderdaad niet te openen. Ik heb de factuur gedownload via het webportaal.

2) Positief nieuws, het correcte rekeningnummer staat op de factuur. Prachtig!

3) Het gedeelte dat zou moeten linken naar ns.nl/mijnnszakelijk werkt niet, ergens klopt een tag of placeholder niet als ik zo kijk.

Groetjes.
Fijn dat het rekeningnummer correct staat, daar ben ik echt blij mee.
De overige punten ga ik nog even aankaarten en dan hebben we natuurlijk ook nog de particuliere factuur wat nog aangepast moet worden.

Wordt vervolgd 🙂
@Henk,
Je ziet er nog steeds goed uit. ? #4
Dat geloof ik inderdaad niet 🙂 Zal je verder PM'en, al die vakantiepretpraat is niet professioneel genoeg voor dit NS forum.
No worries, ik heb de tijd hoor Miriam 😎
Dat is fijn, want ik heb nog geen definitief bericht van de wijziging. 😞 Ik weet wel dat er aan gewerkt wordt. Vanaf morgen ben ik op vakantie en zal een collega moderator dit topic van mijn overnemen. Dan weet je daar in ieder geval even van.

Fijn om te horen dat er interesse is! Consumer de 19e en dat is nog steeds fout. Zakelijk pas volgende maand weer, de 10e uit mijn hoofd. Even afwachten :)

Ik ben niet heel actief, maar zal m'n best doen je niet te vergeten. Je inzet wordt gewaardeerd hoor 💕
Zou je mij ook de gegevens van consument via een privébericht kunnen sturen? Dan ga ik hier ook nog even achteraan.
Bedankt, anders stuur ik jou de 10e gewoon weer een bericht 🙂
Dat is fijn, dan zijn we samen heel blij! Ik wacht verder bericht vanuit jouw kant rustig af 😁
Hoi Miriam,

Men is blijkbaar zelf ook tot de conclusie gekomen dat er het een en ander fout is gedaan.

Het linkje naar "Mijn NS zakelijk" in de andere mail met de nieuwe factuur klopt nu ook. Rest dus alleen nog de vraag waarom het bij consument fout gaat met het rekeningnummer 🙂
Hoi Miriam,

Nu we het toch over emails hebben, meteen even een ander puntje. Zoals gezegd heb ik naast m'n Businesscard een consumentenabonnement. We zijn inmiddels al wat jaren bij elkaar, maar een tijdje geleden heb ik toch aangegeven een punt achter ons huwelijk te willen zetten. Na een goed gesprek hebben wij besloten om nog een jaar bij elkaar te blijven, met de voorwaarde dat ik maandelijks wat minder geld naar jullie gireer. Jullie hebben dat per email bevestigd.

Dat is de afgelopen twee maanden netjes gegaan zoals afgesproken. Nu kreeg ik vannacht de mail "Informatie over uw doorlopende NS-abonnement". Daarin staat het reguliere bedrag aangegeven van het abonnement, wanneer de incasso's plaatsvinden (netjes inclusief buitenlands IBAN-nummer!), et cetera. Maar onze afspraak over het gereduceerde tarief staat nergens aangegeven. Op de laatste facturen is deze wel netjes als 'Korting' afgetrokken van het subtotaal voor het abonnement, maar de mail zegt dat u gewoon 129E gaat incasseren, iedere maand omstreeks de 22e.

Onderaan de mail geeft Tjalling aan dat ik mijn eventuele vragen mag stellen aan een van de discipelen van Paulette, bij voorkeur via dit forum. Daarom toch even kort de vraag, ontbreekt er iets in deze email of gaan we nu toch uit elkaar?
Komt vast allemaal goed Miriam. De belangrijkere vraag, hebben jullie de kerstboom al staan daar? 🎄
Daar gaan we wel vanuit!
Uiteraard! 🙂 Jullie ook?
Dankje Stijn, we wachten af.

Hoi Stijn,

Het is niet helemaal mijn dag vandaag volgens mij. Upon closer examination:

De mail met de betalingsherinnering gaat inderdaad over het consumentenproduct. Na een heel verhaal over verkleurende balkjes en iDEAL staat ergens subtiel dat je het ook handmatig kunt overmaken. Dat heb ik gedaan. Het lijkt me dat het daarmee afgedaan is verders?

In de mail staat:

Kloppen uw betalingsgegevens nog?
Wij hebben geprobeerd het verschuldigde bedrag te incasseren van bankrekeningnummer ten name van . Mochten deze gegevens niet meer kloppen dan kunt u deze wijzigen via Mijn NS of via NS Klantenservice.

Dezelfde fout als op de facturen dus, geen gegevens. De bank waar ik klant ben voorziet me van een overzicht van alle geweigerde incasso's, daar staat NS niet tussen. Mijn vermoeden is daarom dat NS in zijn geheel geen poging heeft gedaan te incasseren. Is het nu echt helemaal fout aan het gaan? 😂

Kreeg vanmiddag ook ineens de melding 'saldo te laag' op m'n Businesscard, eerder vandaag nog gebruikt bij de metro van het GVB. Is dat stom toeval, of..........? Bij het inchecken bij het GVB-poortje kwam rechts onderin wel iets te staan wat ik zo snel niet kon lezen en niet eerder heb gezien.
Vond het meer een wel heel toevallige samenloop van omstandigheden, dacht schrijf het voor de volledigheid toch even op. Gaat om nieuwe Thales-poortjes van de noord-zuidlijn, die geven in de regel idd iets van "Check-in/uit ok" en dan daaronder het product, "Reizen op Rekening BTM". Nu verscheen er rechts onderin nog een derde regel, leek op debug-code o.i.d. Kon het zo snel niet lezen en aangezien het poortje gewoon opende kon het mij verder weinig interesseren. Tot later inchecken bij Syntus dus niet ging. Verder geen commentaar gehad op de ontbrekende checkin, dus vind het wel prima. Ben er vrijdag weer, laat dat saldo dan wel even corrigeren snel. Zoals gezegd, het ging mij meer om de toevalligheid 🙂
Goed, al m'n charmes in de strijd gegooid en de kaart even uitgelezen met een MCL. Bij het inchecken bij het GVB zijn er vier acties naar de kaart geschreven, waaronder 1x een check-in. Bij uitchecken is er idd een check-uit naar de kaart geschreven met een ritprijs van 1.34, waardoor op de kaart nu ook een saldo van -1.34 staat. Bijzonder... Was hopelijk een incident, anders kan ik wekelijks naar de servicebalie straks 😂

Om heel eerlijk te zijn Robert, ik let er eigenlijk totaal niet op en het maakt me ook weinig uit wat die dingen zeggen. Mijn bedoeling is om netjes te betalen voor de dienst die ik gebruik. Het vervelende aan deze situatie is dat het technische probleem van een vervoerder een hoop tijd gaat kosten. Officieel had ik immers losse kaartjes moeten gaan kopen, daardoor de trein missen (+30 minuten onderweg), bellen om die kaartjes te declareren, langs een servicebalie om het saldo te laten fixen. Zelf hoef ik alleen even langs de balie (heb geen andere kaartjes gekocht), maar ik kan me de ergernis wel voorstellen.

Hopelijk kan Stijn nog even kijken waarom die herinnering binnengekomen is, want het circus dat ik met Tele2 heb gehad door haar administratieve problemen (en vele onterechte afsluitingen) zou ik niet graag opnieuw doorgaan. Maar ik heb vertrouwen in Stijn, komt vast goed 🙂
We zijn er nog lang niet. Met de Businesscard even naar T&S gegaan. Men kon niks doen, reisproducten waren geblokkeerd. Gek genoeg kan ik online nog wel gewoon wijzigingen maken in Mijn NS als contactpersoon. T&S heeft me van wat kosteloze kaartjes voorzien om in ieder geval te kunnen reizen zonder gedoe, maar het wordt wel weer een verhaal zo. Vanavond maar weer bellen :)

Overigens, o de uitdraai van T&S staat nog steeds een verwijzing naar het 'NS Serviceforum'. Da's wel heel ouderwets, niet? 😛
Blijf even tegen mezelf praten... Zojuist gebeld, nee meneer u moet een nieuwe kaart bestellen... Blijf het toch wel erg toevallig vinden dit 😂
Hoi Stijn,

Tnx voor de info, mailtje update inderdaad niet in zo'n geval :)

Mooie placeholder in het onderwerp 😂

Hoi Stijn,

Misschien had je het al meegekregen, de factuur is vrijdag al gemaakt maar ik had effe andere bezigheden, maar er staat nu inderdaad netjes een rekeningnummer en naam op! Nu nog hopen dat de incasso doorloopt deze maand. Ik laat het je weten :)

Tnx!

Reageer