beantwoord

Incorrecte info website tarieven Dal Vrij 65+?

• 31 december 2018
  • 7 reacties
  • 151 Bekeken

Ik kreeg onlangs een mail dat het tarief voor komend jaar slechts €71 per maand zou zijn.
Op de website staat een tarief van €69 per maand. Even doorlezen blijkt dit het tarief per 1-1-2018 te zijn, dus €71 voor komend jaar kan wel kloppen.
Echter ik heb in 2018 €99 per maand betaald, hoe zit dat?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 januari 2019, 16:55

Update: Ik heb uit coulance het verschil tussen wat het tarief had moeten zijn en welk tarief er is gehanteerd voor het abonnement van Lex50 gecompenseerd.

Voor de meelezers: Jaarlijks voeren wij tariefwijzigingen uit, gebaseerd op verwachte inflatie of andere facturen (zoals de BTW verhoging in 2019). Soms komt het voor dat een prijs voor een specifiek abonnement daalt. Bij de aanschaf of een wijziging van of naar een nieuw abonnement, wordt het tarief gehanteerd wat geldt op het moment van die aanvraag of wijziging. Denk hier aan wanneer een wijziging of aanvraag plaatsvindt rond de jaarwisseling. Bij vragen of problemen kan er altijd contact op worden genomen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Kan het zijn dat uw abonnement nog eind 2017 is aangeschaft of verlengd, of dat u bij de vorige verlenging nog geen 65 was?

In 2017 gold nog een prijs van 99 euro voor 65+. Bij een verlenging blijft de maandprijs het hele contractjaar hetzelfde. Pas bij het nieuwe verlengmoment gaat de nieuwe prijs in. (Uitzondering hierop vormt de btw-verhoging van 1 januari aanstaande, die meteen invloed heeft op de maandprijs.)
Ik ben al 65+ vanaf eind 2015 en de verval datum is 18 februari. Toen ben ik in 2018 overgestapt van een Daluren abonnement of zoiets naar Dal Vrij en vanaf 26 februari is er maandelijks €99 betaald.
Goedemiddag Lex50 en welkom bij de NS Community!

Als ik goed begrijp had je dus voor februari dit jaar nog geen Dal Vrij abonnement, maar een goedkoper abonnement, correct? In februari ben je dus overstapt naar Dal Vrij. Zou het kunnen dat je deze overstap hebt aangevraagd in 2017? In dat geval kan het kloppen namelijk. Als je een abonnement besteld of overstapt naar een ander abonnement, dan wordt de prijs voor het hele nieuwe jaarcontract bepaald door het moment van bestellen. Zou je bijvoorbeeld vandaag nog een Dal Voordeel abonnement bestellen, dan zul je daar nog €50 voor betalen, ook al veranderd die prijs morgen naar €52. Als je deze overstap hebt aangevraagd in 2017, heb je dus momenteel nog een Dal Vrij abonnement voor de prijs die gelde in 2017.
Ik zal proberen te achterhalen wanneer ik de overstap heb geregeld, maar als het zo is als jij stelt, vind ik dat vrij dubieus handelen
Ik koop tenslotte iets per 18 februari 2017, het lijkt mij niet echt correct.
Ik heb het gevonden. 30 december abonnement overgezet, dus toen was zeker het nieuwe tarief bekend, maar heeft men mij daar niet van op de hoogte gesteld. Dit is toch wel heel veel onkunde of erg schaamteloos!
Wat er precies is besproken of aangegeven tijdens dat gesprek een jaar geleden weet ik niet, maar dit is uiteindelijk wel gewoon volgens onze voorwaarden. Op het moment dat je een abonnement wijzigt, ga je (opnieuw) akkoord met voorwaarden. Je gaat dan dus akkoord met voorwaarden die op dat moment gelden. Een abonnementsprijs wordt dan meegenomen.

Dat gezegd hebbende kan ik me voorstellen dat dit erg onkundig overkomt. Had je de wijziging twee dagen later aangevraagd, dan was je op jaarbasis zo'n €350 goedkoper uit geweest. Ik wil er graag nog even naar kijken of ik hierin iets voor je kan betekenen. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres, OV-chipkaartnummer en IBAN?
Update: Ik heb uit coulance het verschil tussen wat het tarief had moeten zijn en welk tarief er is gehanteerd voor het abonnement van Lex50 gecompenseerd.

Voor de meelezers: Jaarlijks voeren wij tariefwijzigingen uit, gebaseerd op verwachte inflatie of andere facturen (zoals de BTW verhoging in 2019). Soms komt het voor dat een prijs voor een specifiek abonnement daalt. Bij de aanschaf of een wijziging van of naar een nieuw abonnement, wordt het tarief gehanteerd wat geldt op het moment van die aanvraag of wijziging. Denk hier aan wanneer een wijziging of aanvraag plaatsvindt rond de jaarwisseling. Bij vragen of problemen kan er altijd contact op worden genomen met onze Klantenservice.

Reageer