beantwoord

ingangsdatum

  • 12 February 2023
  • 3 reacties
  • 222 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Zojuist een OV-kaart aangevraagd en NS-flex. Nu staat in de bevestigingsmail dat de ingangsdatum 19 februari is. Ik heb de kaart 18 februari nodig. 

Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Thom 12 February 2023, 15:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt de kaart voor 19 februari nog niet gebruiken voor korting.. U kunt eventueel de 18e inchecken met uw betaalpas. Dat is altijd vol tarief tweede klas. Vervroegen kan gewoon niet. Met een eerdere chipkaart kan ook, maar korting is pas als u incheckt met uw nieuwe abonnement op 19 februari.

Er is ook geen truc voor.

Reputatie 7
Badge +3

Bij het bestellen van een abonnement met daarbij een gratis OV-chipkaart is de vroegst mogelijke ingangsdatum altijd een week na besteldatum. Dit om genoeg tijd te hebben voor het produceren en versturen van de kaart. In veel gevallen is de kaart eerder in huis, maar het komt ook regelmatig voor dat het wat langer duurt. Als je de kaart en abonnement de 18e nodig hebt, had je dus een een dag eerder moeten bestellen. 

Badge +3

Als je de kaart eerder krijgt dan kan je hem in principe al gebruiken voor Reizen op Rekening, maar tot 19 februari krijg je geen korting.

Het NS Flex abonnement dat er op staat zal op Basis staan (zie Mijn NS) en dat wisselt per 19 februari naar het abonnement dat je gekozen hebt.

Wat je ook kunt doen is gebruik maken van je herroepingsrecht en Flex van je kaart verwijderen (en vervolgens opnieuw bestellen met ingangsdatum 18 februari), maar ik meen dat de Klantenservice daar niet goed mee kan omgaan omdat het abonnement nog niet ingegaan is.

Wellicht lukt dat wel via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen ?

Reageer