beantwoord

Ingangsdatum en einddatum maandabonnement vrij onduidelijk

• 20 maart 2019
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Ik heb een Traject Vrij Maand abonnement als volgt:
Looptijd:
1 maand
Ingangsdatum:
4 maart 2019

Er staat echter geen einddatum bij. Kan ik er vanuit gaan dat 4 april 2019 mijn laatste "traject vrij" reizen dag is? Dus dat als ik een nieuw (ander traject) maand abonnement aanvraag (dus niet verleng) ik deze dan in kan laten gaan op 5 maart 2019? Zodat ik geen dubbele dag betaal?
icon

Beste antwoord door Tochjo 20 maart 2019, 17:02

Aansluitende maandabonnementen moeten altijd op dezelfde dag van de maand ingaan.

Uw huidige abonnement loopt dus van 4 maart tot en met 3 april. Op 4 april kunt u daar niet meer mee reizen. Als uw nieuwe abonnement direct aansluitend aan het vorige moet beginnen, moet het dus ingaan op 4 april. En een maand later moet het nieuwe abonnement ingaan op 4 mei, enzovoorts.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Aansluitende maandabonnementen moeten altijd op dezelfde dag van de maand ingaan.

Uw huidige abonnement loopt dus van 4 maart tot en met 3 april. Op 4 april kunt u daar niet meer mee reizen. Als uw nieuwe abonnement direct aansluitend aan het vorige moet beginnen, moet het dus ingaan op 4 april. En een maand later moet het nieuwe abonnement ingaan op 4 mei, enzovoorts.
Ik wil dus wel een aansluitend abonnement maar ander traject dus eigenlijk een nieuw abonnement. Als ik het goed begrijp is het maandabonnement een maand -1 dag geldig?
Badge +3
Nee, een maandabonnement is precies een maand geldig.

Als het van 4 maart tot en met 4 april geldig zou zijn, zou u tweemaal de 4e van de maand ermee kunnen reizen, dus een maand en een dag. Dat is het duidelijkst bij abonnementen die op de 1e van een maand ingaan. Die zijn die hele maand geldig, maar niet meer op de 1e van de volgende maand. Dat zouden ze immers langer dan een maand geldig zijn.

Reageer