beantwoord

ingangsdatum flex weekend vrij

  • 28 June 2023
  • 20 reacties
  • 575 Bekeken

Er is nog tot einde deze maand een actie met korting voor een flex weekend vrij abonnement.
Kan ik dat nu alvast kopen en dan zelf de ingangsdatum bepalen? 
Kan het nl pas vanaf 1-8 gebruiken ivm vakantie. 

icon

Beste antwoord door Movdh 28 June 2023, 12:23

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Flex gaat per direct in. Als je deze op een nieuwe kaart zet  kun je zelf een datum bepalen, die minimaal een week verder ligt. Ik weet niet of 1/8 binnen die mogelijkheid valt.

Reputatie 4

Er is nog tot einde deze maand een actie met korting voor een flex weekend vrij abonnement.
Kan ik dat nu alvast kopen en dan zelf de ingangsdatum bepalen? 
Kan het nl pas vanaf 1-8 gebruiken ivm vakantie. 

nee helaas moet op 30 juni afgesloten worden om mee te doen met die actie als op 1 of 8 juli zal afsluiten val buiten de actie periode dan hebt je geen recht op die actie 

Reputatie 3

Nee, dit kan helaas niet.

In de actievoorwaarden staat dat:

  1. Je het Flex Weekend Vrij-abonnement uiterlijk 30 juni af dient te sluiten (geldt alleen voor nieuwe klanten die in de periode van 24 april 2023 tot en met 30 juni 2023 een NS Flex Weekend Vrij-abonnement afsluiten bij NS)
  2. De ingangsdatum niet verder dan twee weken in de toekomst kan liggen (Als ingangsdatum van het NS Flex Weekend Vrijabonnement kun je maximaal 2 weken ná de besteldatum kiezen)

De laatste mogelijkheid tot deelname aan de actie is dus het abonnement op 30 juni afsluiten met 14 juli als ingangsdatum. Deelnemen aan de kortingsactie en het abonnement op 1 augustus in laten gaan is dus niet mogelijk.

Dankjewel, helder! 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De actie zou lopen t/m 23 juni maar dat is dus inmiddels al 30 juni geworden?

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/abonnement/weekend-vrij?p=WVR23

Dan zou het zomaar kunnen dat die link in juli ook nog werkt, maar reken er niet op en bestel het desnoods gewoon op 30 juni op een nieuwe kaart met als ingangsdatum 14 juli.

Maar ja, dan betaal je een halve maand voor niets, en dat is precies de 25% korting voor 2 maanden… 😥 Maar het levert je wel een gratis nieuwe kaart op die 5 jaar geldig is 🤣

Vraag betreft nieuwe aktie van 8 augustus tot en met 20 augustus.

Ik heb een flex basis abonnement en wil dit wijzigen naar flex weekend vrij 1 maand voor €17,47. Deze wil ik in laten gaan 2 weken later te weten op 2 september. Volgens de klantendienst is dit niet mogelijk en zou het abonnement meteen ingaan te weten 18 augustus(vandaag).

Op de website staan de volgende voorwaarden:

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/4/options

Volgens lid 1 ben ik een nieuwe klant omdat ik voorheen een flex- basis heb.

Volgens lid 4: als ingangsdatum van het NS Flex Weekend Vrij abonnement kun je maximaal 2 weken na de besteldatum kiezen. 

Volgens mij gezien de voorwaarden gesteld in lid 1 en lid 4 zou voor mij de ingangsdatum wel op 2 september kunnen. Volgens de klantendienst niet. Ook is er bij de online bestelling geen mogelijkheid om de ingangsdatum aan te geven. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Dit kan als u het op een nieuwe kaart bestelt, als u dit echter wilt doen als wijziging van een betaald abonnement gaat het altijd direct in. Dat zijn de voorwaarden voor Flex. Het gegeven dat mensen ondanks dat ze bestaande klant zijn toch heel vaak een abonnement met korting kunnen krijgen, is omdat NS deze eigen voorwaarden niet goed heeft dichtgetimmerd.

Reputatie 7
Badge +3

Het kiezen van een andere ingangsdatum dan vandaag kan tegenwoordig alleen nog maar wanneer je het abonnement bestelt icm met een gratis nieuwe kaart en niet meer op een bestaande kaart. 

Als je dus het abonnement pas op 2 september wilt laten ingaan, dan moet je het morgen bestellen icm een nieuwe kaart.

Badge +3

Het kiezen van een andere ingangsdatum dan vandaag kan tegenwoordig alleen nog maar wanneer je het abonnement bestelt icm met een gratis nieuwe kaart en niet meer op een bestaande kaart. 

Als je dus het abonnement pas op 2 september wilt laten ingaan, dan moet je het morgen bestellen icm een nieuwe kaart.

Of morgen of zondag nogmaals bellen/chatten met de Klantenservice, want in een ander topic zei een moderator dat je dan wel een ingangsdatum in de toekomst kunt aangeven.

Ik heb daar nog geen definitief antwoord op gekregen of dat nog gaat veranderen. Het was in het verleden wel mogelijk, maar nu helaas niet meer. Met een andere kaart is dat nog steeds mogelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb daar nog geen definitief antwoord op gekregen of dat nog gaat veranderen. Het was in het verleden wel mogelijk, maar nu helaas niet meer. Met een andere kaart is dat nog steeds mogelijk.

Ik begrijp nog steeds niet waarom er voor gekozen is dat het met een bestaande kaart niet meer mogelijk is om een ingangsdatum te kiezen, helemaal als er bij acties zoals dit staat dat je als ingangsdatum maximaal 2 weken ná de besteldatum kan kiezen, zonder aan te geven dat dat alleen met een nieuwe kaart kan. 

Badge +3

@pd0amn geeft aan al Flex Basis te hebben, en dan kan je sowieso geen datum kiezen (al is mij dat lang geleden wel eens gelukt). Wel jammer dat het na het geheel beëindigen van Flex ook niet meer kan (reden onbekend).

Met een nieuwe kaart ben je 7 dagen verder, al zou je gewoon een blanco kaart kunnen bestellen voor € 7,50 en zodra je die hebt (vandaag besteld overmorgen in huis is geen uitzondering) daar Flex op zetten met de gewenste ingangsdatum.

Voor de rest kan @pd0amn natuurlijk gewoon Weekend Vrij bestellen op 20 augustus. Je betaalt dan wel 13 dagen (€ 7,33) voor niets als je het pas op 2 september nodig hebt, en vanaf 20 september het normale tarief (dus € 6,99 meer dan wanneer je het op 2 september in kon laten gaan). 

Badge +3

Wat ook nog zou kunnen werken is Flex in zijn geheel beëindigen, de kaart uit je account verwijderen, een dag wachten en dan Weekend Vrij bestellen met een ander e-mailadres (nieuwe klant).

Valt te proberen, maar mogelijk struikelt het systeem dan over je kaartnummer (dat alsnog ergens is blijven hangen).

Naar mijn idee dient het lid 4 van de voorwaarden aangepast te worden. De tekst interpreteer ik als dat er een bestel- data is en een ingangs-data. Waarbij ik binnen twee weken na de bestel-data een ingangs-data kan kiezen. 

Badge +3

Naar mijn idee dient het lid 4 van de voorwaarden aangepast te worden. De tekst interpreteer ik als dat er een bestel- data is en een ingangs-data. Waarbij ik binnen twee weken na de bestel-data een ingangs-data kan kiezen. 

Voorheen kon dat ook gewoon (als je nog geen NS Flex had), maar dat is dus gewijzigd. Bij een kaart die je al hebt (ook al staat er helemaal niets op, maar wel bij NS bekend is als ‘van jou’) lukt het sinds enige tijd niet meer. Men is zie reactie van @Erryt NS) aan het uitzoeken waarom eigenlijk.

Vraag me af of het op een nieuw aangeschafte kaart (via OV-chipkaart) nog wél lukt eigenlijk, maar daar ga ik geen € 7,50 aan uitgeven (als test).

Reputatie 7
Badge +3

als je al flex hebt is het een wijziging en geen nieuwe bestelling. Wijzigingen gaan bij flex direct in. Wil je het abonnement later laten ingaan dan moet je deze op een nieuwe kaart bestellen. Dan kun je wel een datum tot 2 weken in de toekomst kiezen. In lid 4 staat besteldatum en staat nergens wijzigingsdatum.

Badge +3

als je al flex hebt is het een wijziging en geen nieuwe bestelling. Wijzigingen gaan bij flex direct in. Wil je het abonnement later laten ingaan dan moet je deze op een nieuwe kaart bestellen. Dan kun je wel een datum tot 2 weken in de toekomst kiezen. In lid 4 staat besteldatum en staat nergens wijzigingsdatum.

Als je Flex beëindigt dus een kaart hebt met helemaal niets erop (ook geen OV-fiets of zo) dan zou je een ingangsdatum moeten kunnen kiezen, maar dat lukt dus niet.

De vraag is nu waarom het met een nieuwe kaart wel lukt (ingangsdatum 7-14 dagen na besteldatum), maar waarom het op een ‘kale’ kaart die je al hebt niet meer lukt, ook al kent NS die kaart helemaal niet (maar wel jouw gegevens erop natuurlijk).

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is nu waarom het met een nieuwe kaart wel lukt (ingangsdatum 7-14 dagen na besteldatum), maar waarom het op een ‘kale’ kaart die je al hebt niet meer lukt, ook al kent NS die kaart helemaal niet (maar wel jouw gegevens erop natuurlijk).

Vooral ook omdat het voorheen (in ieder geval tot november 2021) wel kon op een ‘kale’ kaart. Kale kaart wil zeggen een kaart op saldo zonder OV-fiets, want zelfs een los OV-fiets abonnement zorgde er al voor dat een datum niet te kiezen was. Liet je dat OV-fiets abonnement verwijderen was het wel mogelijk een datum te kiezen. Die test heb ik 1 november 2021 gedaan. Er is na die tijd dus een wijziging geweest waardoor het nu niet meer kan. 

In lid 1 voorwaarden staat duidelijk dat het flex basis niet als wijziging geld.

Volgens lid 1 ben ik een nieuwe klant omdat ik voorheen een flex- basis heb.

Reputatie 7
Badge +3

In lid 1 voorwaarden staat duidelijk dat het flex basis niet als wijziging geld.

Volgens lid 1 ben ik een nieuwe klant omdat ik voorheen een flex- basis heb.

Neen, dat staat er niet. Er staat dat de actie voor nieuwe klanten is die geen flex hebben en voor klanten met flex basis. Met flex basis ben je al klant. Wanneer je flex basis hebt, is het een wijziging van bestaande flex. Bij wijzigingen kun je geen datum in de toekomst kiezen.

 

Reageer