beantwoord

Ingangsdatum gratis KidsVrij-abonnement

• 24 januari 2015
  • 3 reacties
  • 150 Bekeken

Mijn zoontje wordt begin maart 4 jaar. Ik wilde voor hem een gratis KidsVrij-abonnement nemen, gekoppeld aan mijn DalVoordeel-abonnement. Mijn abonnement is op 25 oktober vorig jaar ingegaan. Om redenen die mij verder niet duidelijk worden betekent dat dat het KidsVrij-abonnement óók alleen per de 25e van de maand kan ingaan. Dit abonnement per 25/2 afsluiten lukt echter niet, omdat hij dan nog geen 4 is. (Melding: 'Hij valt op dat moment niet in de doelgroep van dit abonnement.') Als ik het abonnement op 25/3 laat ingaan, moeten we echter na zijn verjaardag alsnog drie weken lang losse kaartjes voor hem kopen. Ik vind dit een hele rare situatie.

Ik heb inmiddels al gebeld met de Klantenservice in de hoop dat zij wél een andere ingangsdatum konden instellen, maar de overigens heel vriendelijke medewerkster vertelde mij dat zij hier verder ook niets aan kon veranderen. Daarna heb ik een mail gestuurd om hierover te klagen, maar eigenlijk denk ik dat de algemene discussie hier op het forum meer op zijn plek is.
De vragen die ik heb zijn:
- Waarom is het niet mogelijk om een andere ingangsdatum te kiezen?
- Als het dan toch persé per (in ons geval) de 25e moet, waarom is er dan niet de mogelijkheid om de laatste 25e vóór zijn 4e verjaardag, in ons geval dus 25/2, te kiezen?
icon

Beste antwoord door Herman NS 26 januari 2015, 10:48

Hallo Lariba,

Welkom op het NS Serviceforum. Je kunt geen andere ingangsdatum kiezen, omdat het bijabonnement gekoppeld is aan de contractmaanden van jouw Dal Voordeelabonnement. Helaas kan het abonnement pas besteld worden op het moment dat de klant daadwerkelijk ook recht heeft op het abonnement. In dit geval betekent dit dat het abonnement pas na de verjaardag kan worden besteld en in kan gaan per de eerstvolgende contractmaand van jouw Dal Voordeelabonnement.

Het topic heb ik verplaatst naar het subforum 'abonnementen' om de vindbaarheid te bevorderen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Waarschijnlijk heeft dit te maken met de facturering ed

Hopelijk dat hier zometeen een NS medewerker komt en misschien dat die ivm de verjaardag toch handmatig al het kan starten vanaf 25/2 (al betaal je dan een week voor niks). Misschien dat de onvriendelijke telefoonmedewerker gewoon niet met alles bekend was. De medewerkers proberen namelijk altijd zo vriendelijke mogelijk te zijn. Maar als het echt een beperking is van het abonnement is dat wel heel slecht ja. Jammer dat ze voor dit soort situaties niet je een e-ticket railrunner oid kunnen geven (hint).
Hallo Lariba,

Welkom op het NS Serviceforum. Je kunt geen andere ingangsdatum kiezen, omdat het bijabonnement gekoppeld is aan de contractmaanden van jouw Dal Voordeelabonnement. Helaas kan het abonnement pas besteld worden op het moment dat de klant daadwerkelijk ook recht heeft op het abonnement. In dit geval betekent dit dat het abonnement pas na de verjaardag kan worden besteld en in kan gaan per de eerstvolgende contractmaand van jouw Dal Voordeelabonnement.

Het topic heb ik verplaatst naar het subforum 'abonnementen' om de vindbaarheid te bevorderen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Reputatie 6
Badge +2
Mijn zoontje wordt begin maart 4 jaar. Ik wilde voor hem een gratis KidsVrij-abonnement nemen, gekoppeld aan mijn DalVoordeel-abonnement. Mijn abonnement is op 25 oktober vorig jaar ingegaan. Om redenen die mij verder niet duidelijk worden betekent dat dat het KidsVrij-abonnement óók alleen per de 25e van de maand kan ingaan. Dit abonnement per 25/2 afsluiten lukt echter niet, omdat hij dan nog geen 4 is. (Melding: 'Hij valt op dat moment niet in de doelgroep van dit abonnement.') Als ik het abonnement op 25/3 laat ingaan, moeten we echter na zijn verjaardag alsnog drie weken lang losse kaartjes voor hem kopen. Ik vind dit een hele rare situatie.

(..) waarom is er dan niet de mogelijkheid om de laatste 25e vóór zijn 4e verjaardag, in ons geval dus 25/2, te kiezen?

Dat is inderdaad heel raar. Zelfs als NS dit ook zou vinden (blijkbaar niet) heeft NS waarschijnlijk geen zin dit nog te veranderen, omdat het maar een tijdelijke situatie is. Binnenkort wordt Kids Vrij ook los van een ander abonnement gratis, dus dan kan het wel gewoon op de 4e verjaardag ingaan.

Reageer