beantwoord

Ingangsdatum maand abonnementen

• 8 februari 2019
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Bij aanschaf van een maandabonnement geef ik een startdatum op en ik geef aan op welke kaart deze gezet moet worden. Vervolgens moet ik dit zogeheten reisproduct ook nog activeren. De enige toegevoegde waarde van het ook nog moeten activeren van dit product zou zijn dat je de start datum van het maand abonnement kan vertragen, op het moment dat je door omstandigheden bijvoorbeeld niet vanaf de opgegeven start datum gebruik kan maken van het product.

Dit kan echter niet, als je het product later activeert gaat het toch in de verleden tijd in terwijl je dit product in principe nog niet gebruikt hebt. Waarom is dit zo geregeld? Je betaald op deze manier voor een product wat je niet gekregen hebt.
icon

Beste antwoord door Thom 8 februari 2019, 01:22

Met het activeren wordt het abonnement op de kaart gezet, anders 'weet' de kaart niet dat het er op staat en kan de paal of het poortje het niet uitlezen. Stel dat uw abonnement op 10 februari ingaat, dan kunt u het al activeren zodra u hier over bericht heeft gekregen. Ook na activatie kunt u er pas op 10 februari mee reizen. Activeert u na 10 februari, dan is reizen ook pas mogelijk na de activatie, u verliest dan dagen, maar ja, dat zal niemand doen. U kunt, in tegenstelling tot wat u mogelijk veronderstelt, de ingangsdatum met activeren helemaal niet beïnvloeden. Activeren maakt het product geldig op het moment dat het formeel in gaat.

Het is dus zaak de ingangsdatum goed te kiezen. Die staat vast als u die heeft opgegeven. Gaat er iets mis met abonnementen, dan is dat alleen via Klantenservice op te lossen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Met het activeren wordt het abonnement op de kaart gezet, anders 'weet' de kaart niet dat het er op staat en kan de paal of het poortje het niet uitlezen. Stel dat uw abonnement op 10 februari ingaat, dan kunt u het al activeren zodra u hier over bericht heeft gekregen. Ook na activatie kunt u er pas op 10 februari mee reizen. Activeert u na 10 februari, dan is reizen ook pas mogelijk na de activatie, u verliest dan dagen, maar ja, dat zal niemand doen. U kunt, in tegenstelling tot wat u mogelijk veronderstelt, de ingangsdatum met activeren helemaal niet beïnvloeden. Activeren maakt het product geldig op het moment dat het formeel in gaat.

Het is dus zaak de ingangsdatum goed te kiezen. Die staat vast als u die heeft opgegeven. Gaat er iets mis met abonnementen, dan is dat alleen via Klantenservice op te lossen.
Ik sluit me aan bij de reactie van Thom. Is dit je duidelijk, KWW?

Reageer