beantwoord

ingangsdatum nieuwe dal voordeel abonnement pas 22 juli... maar morgen nodig...

• 29 juni 2018
  • 9 reacties
  • 218 Bekeken

Hoi. Mijn zoontje is net 12 geworden en na veel gebel en gezoek onlangs blijkt dat hele Dal Voordeel Jongeren verhaal (via een ns mail ggekregen eind mei) niet (meer) te bestaan. Wordt nergens vermeld etc. Geen goede actie van ns. Hier volgt nog een klacht over - ook over hoe ik te woord ben gestaan door ns medewerkers hier over.

Ondertussen heb ik de volgende vragen:

Kan mijn zoontje morgen nog steeds gratis dan wel met korting reizen? Waarschijnlijk niet omdat hij net 12 is geworden. Hij betaalt dus dan het volle pond (ik dus).

Ik wil wel graag een dal voordeel abon. voor hem kopen. Ik kan dat via mijn.ns doen en heb dat net geprobeerd. Ook voor 15 euro - en dat is prima. Alleen het enige is dat de vroegste "ingangsdatum" pas 22 juli is! ( Ik kan kiezen tussen 22 juli of 22 augustus of september...)... en ik wil gewoon dat dat abonnement MORGEN al werkt.... 30 juni dus. En niet 22 juli pas....!

Bellen met de NS is ook een crime: heb net 10 minuten voor niks in de wacht gestaan... geen enkele mededeling over hoeveel wachtenden nog voor je ... enkele stilte en hopen.. Zelfs mijn huisarts heeft een beter systeem! . Na 10 minuten gestopt want mijn belminuten zijn beperkt. Ook hier kan NS echt verbeteringen in doorvoeren... simpele oplossingen die mensen goed informeren.

Hoe dan ook: hoe krijg ik dat abonnement voor morgen op de ovchipkaart van mijn zoontje?? Als dat niet kan zal ik de auto gaan pakken.. dat is dan veel goedkoper namelijk. Maar veel liever pak ik de trein (die van 08.48!).

De "zelfbediening" geeft dus alleen maar 22 juli als ingangsdatum ! Terwijl zijn Kids Vrij abonnement 25 juni afliep (toen werd hij 12).

Of kan ik gewoon "22 juli" kiezen en staat het er dan toch op vanaf vandaag?? ( Zo ja, waarom staat dat nergens?)

Bedankt voor het antwoorden alvast! 😀
icon

Beste antwoord door Thom 29 juni 2018, 18:05

Voor morgen is het niet meer te regelen, maar u kunt als het niet lukt, bij ov-chipkaart een nieuwe persoonlijke kaart voor uw kind aanvragen. Die heeft u na twee of drie werkdagen. Daar zet u het NS- Dalvoordeelabonnement op via het web, activeren en dan kan uw zoon er meteen gebruik van maken.

Uw zoon kan nog wel met korting, maar niet meer gratis reizen.

22 juli als ingangsdatum kiezen en morgen reizen, zal echt niet gaan.

Edit: Het abonnement voor jongeren is een test geweest, zie het bericht hieronder, met dank aan Robert.

Update juni 2018: De pilot is afgelopen en het abonnement is momenteel niet meer te bestellen voor het speciale jongerentarief. Het is de afgelopen maanden duidelijk geworden dat er behoefte is aan een abonnement voor jongeren. NS overlegt nu met de andere treinvervoerders, waarbij dit abonnement ook geldig is, of en hoe we in de toekomst een abonnement voor jongeren kunnen blijven aanbieden. Wordt vervolgd!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Voor morgen is het niet meer te regelen, maar u kunt als het niet lukt, bij ov-chipkaart een nieuwe persoonlijke kaart voor uw kind aanvragen. Die heeft u na twee of drie werkdagen. Daar zet u het NS- Dalvoordeelabonnement op via het web, activeren en dan kan uw zoon er meteen gebruik van maken.

Uw zoon kan nog wel met korting, maar niet meer gratis reizen.

22 juli als ingangsdatum kiezen en morgen reizen, zal echt niet gaan.

Edit: Het abonnement voor jongeren is een test geweest, zie het bericht hieronder, met dank aan Robert.

Update juni 2018: De pilot is afgelopen en het abonnement is momenteel niet meer te bestellen voor het speciale jongerentarief. Het is de afgelopen maanden duidelijk geworden dat er behoefte is aan een abonnement voor jongeren. NS overlegt nu met de andere treinvervoerders, waarbij dit abonnement ook geldig is, of en hoe we in de toekomst een abonnement voor jongeren kunnen blijven aanbieden. Wordt vervolgd!
Reputatie 7
Badge +3
Heeft u bij het aanvragen wel aangegeven dat het abonnement op een bestaande chipkaart moet worden geplaatst? Volgens mij is het dan vrijwel direct te activeren.

Overigens wel bijzonder dat het abonnement blijkbaar tóch voor 15 euro wordt aangeboden ...

edit: Ik zie dat u het via mijn.ns.nl probeert te regelen. Misschien werkt dat net even anders dan via https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html
Badge +3
Op Twitter werd door Chiel NS(?) juist gezegd dat het Dal Voordeel Jongeren abonnement een pilot was, en niet meer te koop. Jongeren die het al hadden kunnen er totdat ze 19 zijn wel gebruik van blijven maken.

Voor de discussie daar, zie https://twitter.com/tristenspithov/status/1012011221791510529

En voor meer info, zie deze pagina (helemaal onderaan).
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb het net even getest, en als je Dal Voordeel bestelt, wordt de prijs voor jongeren nog steeds op de laatste pagina € 15,00

Reputatie 7
Badge +4
Mooie ontdekking, mrfreeze!
Reputatie 7
Badge +3
Het is geen oplossing voor het feit dat u nu geen Dalvoordeel kunt bestellen met ingangsdatum morgen, maar gaat uw zoontje morgen alleen met de trein of gaat u samen én heeft u zelf een abonnement? Als dat laatste het geval is kunt u morgen op de OV-Chipkaart van uw zoontje samenreiskorting laden zodat hij toch met 40% korting kan reizen.
Badge +3
Wow @mrfreeze zie je wel! Ik kon het zelf niet testen omdat ik een foutmelding kreeg m.b.t. andere producten op mijn kaart.

Dit gaat (i.c.m. een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart) dan natuurlijk wel een week duren, omdat de kaart nog gemaakt en bezorgd moet worden... Maar dat is al beter dan pas per 22 juli.
Reputatie 7
Badge +3
Op een persoonlijke kaart waar ik alleen een OV-fiets abbo op heb staan kan ik een Dalvoordeel abonnement (voor €50 aangezien ik geen jongere ben) bestellen met ingangsdatum vandaag 29 juni (of later).
Dit is via https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html dus niet via MijnNS

Allemaal heel erg bedankt voor de respons en antwoorden! Kzal nog later terug reageren hstwschnlk maar ga nu eerst jullie tips bekijken en uitproberen.

Reageer