beantwoord

Ingangsdatum Traject Vrij wijzigen

• 29 september 2014
  • 3 reacties
  • 226 Bekeken

Ik heb donderdag 25 september een nieuwe persoonlijke OV chipkaart en een trajectvrij erop laten zetten. Tijdens dit proces kan je je traject abbo niet eerder dan 2 weken in de toekomst in laten gaan. Dit vond ik al vreemd anno 2014. Heb vervolgens alles ingevuld en betaald via Ideal. tot mijn grote verbazing logt die zaterdag al in mijn brievenbus met het traject abbo erop die ingaat op 8-10-2014. Ik denk bij mezelf als het zo snel kan waarom dan 2 weken vooruit laten ingaan? Ik vandaag (maandag 29-9-2014) naar het NS loket op Utrecht CS. Die mensen weten helemaal niets en je word doorverwezen naar een tel nummer (waarschijnlijk in het kader van "wij zijn er niet voor de klanten")> Ik dan maar bellen met een klantenservice tegen 25 cent per minuut als je mobiel belt. |Daar uitgelegd wat er aan de hand is en het enige dat je hoort is dat ze daar niets aan kunnen veranderen....Wat is de NS voor een bedrijf zijn jullie technische onbenullen. elk jaar de 2-6 % verhoging mag er wat mij betreft in ieder geval toe leiden dat je een systeem hebt die mee kan in 2014 en een simpele mutatie als deze KAN doorvoeren. Enige waar ik nu mee zit opgescheept is tot 8-10-2014 7 x 16,60 extra uitgeven. Dus NS bedankt om wederom te laten zien dat De NS er voor 1 iemand ziet en dat is de NS. Elk jaar dyuurder , elk jaar minder personeel , elk jaar slechtere service chapeau.

Met vriendelijke groet

Martin van Emmerik
(3528 0104 7782 6685)
newbasterd@hotmail.com
icon

Beste antwoord door Marjan NS 30 september 2014, 08:22

Hallo ShaolinBrother,

Voor de productie van een OV-chipkaart staat maximaal 2 weken, vandaar dat je de datum 2 weken in de toekomst moet zetten. Het kan zijn dat je de OV-chipkaart eerder in huis krijgt, maar de ingangsdatum kan niet aangepast worden. De ingangsdatum geef je aan bij de aanvraag en deze staat dan vast.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo ShaolinBrother,

Voor de productie van een OV-chipkaart staat maximaal 2 weken, vandaar dat je de datum 2 weken in de toekomst moet zetten. Het kan zijn dat je de OV-chipkaart eerder in huis krijgt, maar de ingangsdatum kan niet aangepast worden. De ingangsdatum geef je aan bij de aanvraag en deze staat dan vast.

Groet,
Marjan
Beste Marjan,

Het probleem is het volgende . Jullie melden dit nergens. Mijn collega die heeft een kaart besteld op dezelfde dag en daarna een traject erop gezet...resultaat hij heeft al een werkende kaart. Het feit dat het niet aangepast kan worden heeft puur te maken dat de NS er is voor de NS en klanten jullie geen biet interesseren. waarom zou ik in 2014 bijna 260 euro 2 weken vooruitbetalen als ik weet dat het sneller kan. ben nu voor de komende dagen 5 x 16,60 kwijt + de 2 afgelopen dagen. dat is 7 x 16,60 = 116,60 wat bijna de helft is van een traject kaart. Gaan jullie dit compenseren?

Met dit soort acties laten jullie exact zien hoe jullie tegenover klanten staan. Punt is alleen jullei weten als NS dat jullie nodig zijn en met die gedachte lichten jullie de boel op!
Dit wordt wel vermeld bij de bestelprocedure. Bij het kopje 'Ingangsdatum' staat: 'Let op vraagt u een nieuw abonnement aan op een nieuwe OV-chipkaart, dan ligt de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement ten minste twee weken in de toekomst. Indien u uw abonnement aanvraagt op een bestaande OV-chipkaart geldt deze termijn van twee weken niet.'

Reageer