beantwoord

ingangsdatum van weekend vrij bijabbonnement

• 28 september 2014
  • 3 reacties
  • 374 Bekeken

hallo, ik ben hoofd abonnementhouder van een weekend vrij abonnement, ik wil nu eenzelfde abonnement aanvragen voor een familielid, als ik haar gegevens invul, is de eerstvolgende mogelijke ingangsdatum pas 10-11-14, nou is mijn vraag of het zo is dat als zij haar ov heeft, en naar een ov ophaalpunt gaat, dan al gebruik kan maken van dat abonnement of moet zij echt wachten tot deze datum
icon

Beste antwoord door Thijs2 29 september 2014, 10:22

Zoals Thom al aangeeft kan het bijabonnement alleen per ingangsdag van het hoofdabonnement ingaan. Het zou kunnen dat dat bij jou de 10de van de maand is. Het moet op z'n vroegst 2 weken voor de 10de worden aangevraagd, daardoor valt 10 oktober al af, en is 10 november de eerste optie. Ik kan dit helaas niet aanpassen.
Bekijk origineel

3 reacties

Zoals Thom al aangeeft kan het bijabonnement alleen per ingangsdag van het hoofdabonnement ingaan. Het zou kunnen dat dat bij jou de 10de van de maand is. Het moet op z'n vroegst 2 weken voor de 10de worden aangevraagd, daardoor valt 10 oktober al af, en is 10 november de eerste optie. Ik kan dit helaas niet aanpassen.
Reputatie 7
Badge +4
Nee, ze kan er geen gebruik van maken helaas. Voor een bijabonnement wordt de datum van het hoofdabonnement aangehouden, dat van u dus. U moet veertien dagen voor die datum een bijabonnement aanvragen, wil het dan ingaan. U grijpt er helaas net naast. Ik zou voor de zekerheid nog even kijken maar het is inderdaad 13 dagen(!) voor de verloopdatum, dat is zeker pech en moderatoren kunnen dat volgens mij ook niet veranderen.

Uw familielid kan, in tegenstelling tot wat hierboven gesteld wordt, ook met een bestaande chipkaart, niet meteen reizen met het bijabonnement. Dat kan alleen als hij/zij een persoonlijke chipkaart heeft en een hoofdabonnement neemt, niet bij een bijabonnement, zoals nu. Ik ben bang dat haar reisrecht voor Weekendvrij pas op 10 november ingaat. Twee dagen eerder en het was geen probleem geweest. Ik hoop voor u dat een moderator er maandag nog wat mee kan, maar ik vrees van niet.
Bedoelt u niet 11-10-2014? Als het abonnement wordt aangevraagd op een nieuw te leveren ov-chipkaart is het inderdaad niet mogelijk om het binnen twee weken te laten ingaan, op een bestaande ov-chipkaart kan dit wel al direct.

Reageer