beantwoord

Inloggen MijnNS

Hallo,

Onlangs heb ik besloten om mijn dalvoordeel abonnement op te zeggen aangezien ik de meeste tijd in het buitenland verblijf.
Dit bleek niet te kunnen via MijnNS omdat ik niet kon inloggen, tijdens het inloggen wordt mijn wachtwoord niet herkend. Wanneer ik op herstel van wachtwoord klik komt er geen nieuw wachtwoord binnen in mijn mailbox (wel goed mailadres). Ook kan ik geen verificatie van mijn account vinden.
Ik heb daarom jullie klantenservice gebeld. Ik heb gemeld dat ik mijn abonnement wil opzeggen en het probleem met inloggen. Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan en het abonnement is opgezegd, ik zou alleen nog, als ik NL was, via een oplaadpunt de annulering bevestigen. Daarnaast zou het probleem met het inloggen worden opgelost.
Helaas ben ik de afgelopen tijd niet in staat geweest om het abonnement te annuleren (wat alleen maar in NL kan) en nu heb ik toch nog steeds een abonnement, dat ik niet wil maar wel geld kost. Ik heb vervolgens dit op te lossen via MijnNS, maar helaas het inlogprobleem is er ook zo.

Mijn twee vragen: 1) ik wil geen geld betalen voor een abonnement dat ik niet wil. Hoe kan dit vanuit het buitenland direct worden opgelost? 2) Waarom is het probleem met MijnNS nog niet opgelost en waarom kan ik niet inloggen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 september 2017, 21:53

Goedenavond vanderk, welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat het nog niet is gelukt om de beeindiging van je abonnement in orde te maken. In dit soort gevallen waarin het lastig is om een bevestiging op te halen bij een kaartautomaat in Nederland, kunnen we bij wijze van uitzondering een speciale beeindiging doen waarbij dat niet nodig is. Ik zou dit graag voor je in orde maken, maar mijn dienst zit er over 10 minuten op, dus wil ik je adviseren om hiervoor contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter.

Wat betreft je Mijn NS account, vermoed ik dat je nooit een account hebt aangemaakt. De beschrijving die je geeft (proberen inloggen, wachtwoord niet herkend, maar vervolgens geen e-mail ontvangen om je wachtwoord te herstellen) indiceert dat namelijk. Ik veronderstel dat je al hebt geprobeerd om een nieuw account aan te maken, maar dat je daarbij een foutmelding kreeg met de melding dat er al een account bestond. Hoogstwaarschijnlijk heb je dan ooit een uitnodiging gekregen om een account aan te maken. Die uitnodiging staat dan nog steeds in ons systeem, waardoor het aanmaken van een nieuw account geblokkeerd wordt. Ook dit kunnen mijn collega's via Facebook en Twitter onderzoeken en oplossen.
Bekijk origineel

2 reacties

Goedenavond vanderk, welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat het nog niet is gelukt om de beeindiging van je abonnement in orde te maken. In dit soort gevallen waarin het lastig is om een bevestiging op te halen bij een kaartautomaat in Nederland, kunnen we bij wijze van uitzondering een speciale beeindiging doen waarbij dat niet nodig is. Ik zou dit graag voor je in orde maken, maar mijn dienst zit er over 10 minuten op, dus wil ik je adviseren om hiervoor contact met ons op te nemen via Facebook of Twitter.

Wat betreft je Mijn NS account, vermoed ik dat je nooit een account hebt aangemaakt. De beschrijving die je geeft (proberen inloggen, wachtwoord niet herkend, maar vervolgens geen e-mail ontvangen om je wachtwoord te herstellen) indiceert dat namelijk. Ik veronderstel dat je al hebt geprobeerd om een nieuw account aan te maken, maar dat je daarbij een foutmelding kreeg met de melding dat er al een account bestond. Hoogstwaarschijnlijk heb je dan ooit een uitnodiging gekregen om een account aan te maken. Die uitnodiging staat dan nog steeds in ons systeem, waardoor het aanmaken van een nieuw account geblokkeerd wordt. Ook dit kunnen mijn collega's via Facebook en Twitter onderzoeken en oplossen.
Reputatie 7
Even ter info; vanuit het MijnNS account kun je ook geen abonnement opzeggen.

Reageer