beantwoord

Instaptarief bij Weekend Vrij abonnement verplicht in het weekend?

Ik heb mijn weekend vrij kaart ontvangen , zonder begeleidende gebruiksaanwijzing ,ik wil zaterdag 16 februari voor de eerste keer gebruik maken hiervan ,Ben ik verplicht om er 10 euro op te zetten of kan ik gewoon reizen ,aangezien er al abonnementskosten betaald zijn.?
icon

Beste antwoord door Thom 9 februari 2019, 17:50

Uw abonnement moet dan wel ingegaan zijn. Als u het abonnement op een nieuwe kaart heeft ontvangen, kunt er vanaf de ingangsdatum mee reizen. Heeft u het op een bestaande kaart gezet dan moet u het even activeren op een automaat. Kies dan voor bestelling ophalen en volg de instructies.

U mag in het weekend reizen zonder er saldo op te zetten. Nul euro mag dus. Door de week moet er voldoende saldo op staan om de reis bij het uitchecken te kunnen betalen, met een minimum van tien euro. In de praktijk kunt u met zes euro nog inchecken, maar dat is dan dus hooguit voor een kort ritje.

Ik ga er even van uit dat u geen Flexabonnement heeft. Daarbij is saldo niet nodig.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw abonnement moet dan wel ingegaan zijn. Als u het abonnement op een nieuwe kaart heeft ontvangen, kunt er vanaf de ingangsdatum mee reizen. Heeft u het op een bestaande kaart gezet dan moet u het even activeren op een automaat. Kies dan voor bestelling ophalen en volg de instructies.

U mag in het weekend reizen zonder er saldo op te zetten. Nul euro mag dus. Door de week moet er voldoende saldo op staan om de reis bij het uitchecken te kunnen betalen, met een minimum van tien euro. In de praktijk kunt u met zes euro nog inchecken, maar dat is dan dus hooguit voor een kort ritje.

Ik ga er even van uit dat u geen Flexabonnement heeft. Daarbij is saldo niet nodig.
Hallo Cowgirl, welkom op de NS Community!

Wat Thom zegt klopt. Je kunt natuurlijk altijd even onze website raadplegen, hier kun je heel veel informatie vinden. Mocht je nog andere vragen hebben, laat je dat dan weten? Veel reisplezier toegewenst. 🙂

P.S. Ik heb de titel van je topic even aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer