beantwoord

Instaptarief Studentenreisproduct

• 1 oktober 2016
  • 2 reacties
  • 3300 Bekeken

Ik heb vanaf vandaag een studenten-OV. Dit houdt in dat ik in het weekend met korting reis. Is een studenten-OV ook een abonnement? Wat is het minimale bedrag dat ik op mijn persoonlijke OV-chipkaart moet zetten als ik een studenten OV heb?
icon

Beste antwoord door Tochjo 1 oktober 2016, 13:02

Bij een studentenreisproduct is het instaptarief (voor reizen met NS) nul euro als de student incheckt op een moment dat hij vrij mag reizen en tien euro op andere tijdstippen. Omdat het saldo op de kaart maximaal vier euro negatief kan zijn, moet er minstens zes euro op de kaart staan om te kunnen inchecken.

Houdt u er wel rekening mee dat u niet kunt uitchecken als u inderdaad met zes euro op de kaart incheckt en een reis maakt die duurder is. U moet dan op uw bestemming eerst saldo laden voordat u kunt uitchecken.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Bij een studentenreisproduct is het instaptarief (voor reizen met NS) nul euro als de student incheckt op een moment dat hij vrij mag reizen en tien euro op andere tijdstippen. Omdat het saldo op de kaart maximaal vier euro negatief kan zijn, moet er minstens zes euro op de kaart staan om te kunnen inchecken.

Houdt u er wel rekening mee dat u niet kunt uitchecken als u inderdaad met zes euro op de kaart incheckt en een reis maakt die duurder is. U moet dan op uw bestemming eerst saldo laden voordat u kunt uitchecken.
Bij een studentenreisproduct is het instaptarief (voor reizen met NS) nul euro als de student incheckt op een moment dat hij vrij mag reizen en tien euro op andere tijdstippen. Omdat u vier euro in de min kunt staan, moet er minstens zes euro op de kaart staan om te kunnen inchecken.

Bedankt!

Reageer