beantwoord

Intercity Direct Maandabonnement - Geld terug bij vertraging

• 20 februari 2018
  • 3 reacties
  • 128 Bekeken

Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand kan helpen bij de volgende vraag. Ik ben een student en heb beschikking tot een weekstudentenreisproduct. Ik loop momenteel stage in Amsterdam en neem elke dag de IC Direct van Rotterdam naar Amsterdam.

Aangezien dit voor een bepaalde periode is, schaf ik het maandabonnement aan van de IC Direct voor €61 per maand. Bij de eerste vertraging die ik had heb ik achteraf een uitdraai gestuurd van het bewijs van een IC maandabonnement, aangezien ik had gebeld om te vragen of ze het konden zien. Dit is kost voor mij wel een kleine moeite. Nu heb ik recentelijk weer een nieuw maandabonnement aangeschaft en had ik weer vertraging. Nu is mijn vraag, is het echt niet mogelijk als NS om dit maandabonnement te zien? Anders hoe kan ik het beste er mee om gaan?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 12 maart 2018, 11:23

Ik heb inmiddels terugkoppeling ontvangen. Het abonnement is voor ons wel in te zien, maar het is wel belangrijk dat je aanvinkt dat je dit abonnement hebt. Als je dat hebt gedaan, en een collega heeft je toch om een bewijs gevraagd is er helaas een foutje gemaakt. Kan gebeuren natuurlijk!

In de toekomst kan je dus gewoon je claim indienen, zonder bewijs.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond Susanindetrein, mijn excuses voor de late reactie.

Ik doe zelf dit soort claims niet, dus ik weet niet exact wat de werkwijze hierin is. Dit zal ik uit moeten vragen. Voor zover ik weet is het wel mogelijk om te zien dat zo'n abonnement op een kaart is geladen, maar ik weet niet of dit voldoende is om hier ook een Geld terug bij Vertragingsclaim op te baseren. Ik ga dit navragen, ik kom zo snel mogelijk bij je terug.
Ik heb helaas nog geen definitieve terugkoppeling ontvangen, mijn excuses hiervoor. Ik ga hier nog een keer achteraan, ik hoop dat ik zo snel mogelijk een reactie heb.
Ik heb inmiddels terugkoppeling ontvangen. Het abonnement is voor ons wel in te zien, maar het is wel belangrijk dat je aanvinkt dat je dit abonnement hebt. Als je dat hebt gedaan, en een collega heeft je toch om een bewijs gevraagd is er helaas een foutje gemaakt. Kan gebeuren natuurlijk!

In de toekomst kan je dus gewoon je claim indienen, zonder bewijs.

Reageer