beantwoord

Intercity Direct toeslag boekenweek vs abonnementhouders

• 31 maart 2019
  • 3 reacties
  • 281 Bekeken

Ik had iets vreemds, ICD is voor Boekenweekgeschenk zonder toeslag maar de abonnementhouders betalen toeslag? Is dat niet wat raar? Zelfs de conducteur op de ICD wist in eerste instantie niet dat dit zo was dat Boekenweek reizigers zonder toeslagen reizen.... Ik moest hem dat uitleggen. Ook melde hij dat dit niet gecommuniceerd was intern.

Is dit niet de wereld op zijn kop? De vast betalende klant hier duperen? Zo ga je in mijn ogen niet om met je trouwe klanten die in mijn geval al jaren betalen voor een 1e klas abonnement.
icon

Beste antwoord door Iris NS 31 maart 2019, 16:34

Welkom bij onze NS Community, Xander1986!

Als je inderdaad genoeg boeken hebt gekocht zodat je er een Boekenweekgeschenk bij krijgt, mag je alleen vandaag ook vrij reizen met de Intercity Direct. Abonnementhouders dienen zonder dit Boekenweekgeschenk de toeslag te betalen tussen Schiphol en Rotterdam. Als het goed is, is dat ook kenbaar gemaakt aan de conducteurs. Jammer om te lezen dat de conducteur in jouw trein hier niet van op de hoogte was. Bedankt dat je hem hierop attendeerde 🙂 Kun je me vertellen waarom je vindt dat een vast betalende klant gedupeerd wordt wanneer je met een Boekenweekgeschenk toeslagvrij mag reizen met de Intercity Direct?
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom bij onze NS Community, Xander1986!

Als je inderdaad genoeg boeken hebt gekocht zodat je er een Boekenweekgeschenk bij krijgt, mag je alleen vandaag ook vrij reizen met de Intercity Direct. Abonnementhouders dienen zonder dit Boekenweekgeschenk de toeslag te betalen tussen Schiphol en Rotterdam. Als het goed is, is dat ook kenbaar gemaakt aan de conducteurs. Jammer om te lezen dat de conducteur in jouw trein hier niet van op de hoogte was. Bedankt dat je hem hierop attendeerde 🙂 Kun je me vertellen waarom je vindt dat een vast betalende klant gedupeerd wordt wanneer je met een Boekenweekgeschenk toeslagvrij mag reizen met de Intercity Direct?
Ik denk dat die vraag waarom dit raar is wel duidelijk is... Als je dat niet begrijpt ben je volgens mij het spoor wel bijster om in spoor termen te spreken.... De conducteur gaf ook direct toestemming om zonder toeslag te reizen en ook bij na vraag bleek het veel vaker voor is gekomen bij collega's waarbij ook mensen in groepjes reizen en dat de abonnementhouders moesten betalen en boekenweek zonder toeslag mocht reizen.
Reputatie 7
Badge +3
Het staat natuurlijk ook abonnementhouders vrij om met een boekenweekgeschenk te reizen en zo geen toeslag te betalen.

Reageer