beantwoord

Internationaal Abonnement (woon-werk) Belgie-NL?

• 10 maart 2017
  • 7 reacties
  • 213 Bekeken

Ik ga binnenkort werken in NL en woon in België. Is er een mogelijkheid tot een internationaal abonnement voor woon-werkverkeer
icon

Beste antwoord door Yvonne NS 10 maart 2017, 12:33

Welkom op het NS serviceforum HugoHugo.

Wat leuk dat je in Nederland gaat werken, dat zal een nieuwe uitdaging zijn! We hebben een grensabonnement. Misschien dat je eens kunt kijken of dat wat voor je is. Wat is je traject?
Bekijk origineel

7 reacties

Welkom op het NS serviceforum HugoHugo.

Wat leuk dat je in Nederland gaat werken, dat zal een nieuwe uitdaging zijn! We hebben een grensabonnement. Misschien dat je eens kunt kijken of dat wat voor je is. Wat is je traject?
Dank je wel, Yvonne NS voor je antwoord en de "welkom"! Het grensabonnement is de oplossing voor dat wat ik nodig heb. Mijn traject gaat Antwerpen-S'Hertogenbosch worden (pfff, hopen op de internationale trein via Breda en hopen dat die bommel tussen Breda en Nijmegen iets sneller kan 😉
Reputatie 3
Vanaf december komt er een rechtstreekse stoptrein Breda - Nijmegen, dus als je eens zin hebt om lang te zitten, dan kan dat 😉
Geen dank HugoHugo. Prettig dat dit bij je past 🙂 Kom je er zo uit verder, of heb je nog meer informatie nodig?
De rest zal ik met de NMBS in België moeten uitzoeken, denk ik. Ik hoopte dat er gewoon één abonnement voor internationale trajecten zou bestaan. Dat zou handig zijn. Maar "handig" bestaat maar helaas maar zelden in internationale dingen. Ik ga dus twee traject-abonnementen moeten aanschaffen. Antwerpen -grens/Roosendaal en grens-S'Hertogenbosch.
Dat klopt inderdaad! Helaas kan ik je niet helpen aan een alles-in-één abonnement. Ik wens je veel succes, als je nog vragen hebt zien wij je graag terug!
Reputatie 7
Badge +3
De NMBS verkoopt ook trajectabonnementen van ieder Belgisch station naar Roosendaal en wellicht straks ook naar Breda. Dat zou in combinatie met een abonnement Breda-Den Bosch goedkoper kunnen zijn.

Reageer