Invoerfrustratie

• 23 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 408 Bekeken

Ik koop elke maand een Traject Vrij kaart. In mijn klaarblijkelijk ietwat naïeve gedachtegang log ik in op Mijn NS en koop dan via Winkel het door mij gewenste product. Op zich niet zo'n probleem ware het niet dat ik elke maand weer mijn OV Chipkaartnummer, NAW gegevens en de gegevens van mijn bank moet invullen. Dit terwijl ik toch gewoon ingelogd ben op Mijn NS en een PERSOONLIJKE OV chipkaart heb. De gegevens zijn bekend, waarom dan steeds weer opnieuw in moeten voeren?

Zo heel prettig zijn en wat geklik en invoer schelen als in ieder geval de optie geboden wordt om de gekoppelde OV Chipkaart, inclusief bijbehorende gegevens, default aan te bieden zodat ik niet steeds opnieuw alles in moet voeren. Als ik bij een webshop een bestelling plaats, hoef ik toch ook niet steeds opnieuw alle gegevens in te voeren, waarom bij NS dan wel?

5 reacties

Ik wordt er ook moe voor om voor elke geld-terug-bij-vertraging al mijn gegevens weer opnieuw in te moeten vullen. Kunnen de gegevens onthouden/ vooraf ingevuld worden?
Beste Lacia,

In dit geval is het zo dat je bij elke nieuwe machtiging toestemming moet geven voor een automatische incasso (voor reizen buiten je traject), waardoor alle gegevens opnieuw moeten worden vemeld.

Maar dat betekent natuurlijk nog niet dat je ze ook elke keer opnieuw in moet voeren.
Andere webwinkels lossen dat eenvoudig op door mensen in te laten loggen (kan al via MijnNS) en vervolgens direct de gegevens die de gebruiker al eerder heeft opgegeven in te vullen. Het scheelt niet alleen een hoop werk en frustratie, het verkleint ook nog eens de kans op invoerfouten, waardoor niet alleen de reiziger erbij gebaat is, maar ook de NS.
Badge
Reacties zoals die van LaCla komen regelmatig voorbij op het forum. Er schijnt een nieuw bestelsysteem o.i.d. in de pijplijn te zitten, waarmee het allemaal makkelijker zou moeten gaan. Maar het duurt nog wel even voordat het nieuwe systeem er is...
Hallo Susan,

Dank voor de snelle respons. Ik snap je redenatie maar dat is natuurlijk feitelijk geen antwoord op mijn vraag. Ik kan me best voorstellen dat ik steeds toestemming moet geven voor een automatische incasso, maar dat is dan slechts één vinkje in het geheel van gegevens die ik steeds moet invoeren. De rest van mijn gegevens zijn al gekoppeld aan de chipkaart en ook mijn account op Mijn NS.

Dat er de keuze is voor de Traject Vrij Jaar snap ik, maar is voor mij (nu) niet aan de orde.
Beste Lacia,

Welkom op het NS Serviceforum, bedankt voor je vraag. Bedankt voor het uiten van je frustratie over het invoeren van de gegevens. In dit geval is het zo dat je bij elke nieuwe machtiging toestemming moet geven voor een automatische incasso (voor reizen buiten je traject), waardoor alle gegevens opnieuw moeten worden vemeld. Met een jaarabonnement heb je dit probleem niet. Waarom kies je eigenlijk niet voor een Traject Vrij Jaar in plaats van een Traject Vrij Maand?

Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer