beantwoord

Is een Dal Vrij geschikt voor mij?

• 2 september 2014
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

Kan ik een dal vrij abonnement nemen als ik naar school ga om 8:00 en dan terug om 18:00 ??
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 2 september 2014, 13:40

Nee, het Dal Vrij abonnement lijkt me niet bepaald handig als je om 8:00 en 18:00 incheckt (dat is het moment dat de prijs voor de hele rit bepaalt). Als je tussen de volgende tijdstippen incheckt, reis je op saldo vol tarief: 6:35 - 8:55 en 16:05 - 18:25. Dat betekent dus dat je helemaal niets aan een Dal Vrij abonnement hebt.
Bekijk origineel

4 reacties

Nee, het Dal Vrij abonnement lijkt me niet bepaald handig als je om 8:00 en 18:00 incheckt (dat is het moment dat de prijs voor de hele rit bepaalt). Als je tussen de volgende tijdstippen incheckt, reis je op saldo vol tarief: 6:35 - 8:55 en 16:05 - 18:25. Dat betekent dus dat je helemaal niets aan een Dal Vrij abonnement hebt.
Reputatie 4
Badge
Ja, je kunt een Dal Vrij abonnement nemen, maar je hebt er natuurlijk niets aan als je niet in de Daluren incheckt.

Daluren doordeweeks 9.00-16.00 en 18.30-6.30.

Je zult dus 1,5 uur eerder weg moeten en een half uur later naar huis moeten gaan als je van je Dal Vrij gebruik wilt maken.
Reputatie 7
Badge +4
Het is altijd een kwestie van rekenen maar een Dalvrij abonnement valt voor u denk ik, af. Een AltijdVoordeelabonnement lijkt me, omdat u dan nog 20 procent korting in de spits krijgt en 40 procent in de daluren een goede oplossing, mits u in de spits per maand meer dan 125 euro op maakt aan reizen in de spits. Ik reken dan het reizen in de daluren niet mee. Een dergelijk abonnement kost 25 euro per maand. Per jaar is het goedkoper maar scholen hebben lange vakanties, dus dan is het toch een kwestie van daar op te letten en slim te rekenen. Om een goede berekening te maken moet u wel weten wanneer en hoe vaak u reist en wat de kosten daar per reis van zijn.
Welkom op het forum kamil.kalzynski!

Dal Vrij is inderdaad niet voordelig. Na wat rekenwerk kom je waarschijnlijk uit op Altijd Voordeel of Traject Vrij als je 4 tot 5 dagen op een (kort) traject reist. Heb je onze Abonnementenwijzer al wel ingevuld?

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer