beantwoord

Is er een aangepast product voor buitenlandse studenten die in Nederland gaan studeren?

• 5 mei 2014
  • 4 reacties
  • 2975 Bekeken

Beste ns,
Ik ben een student met de Belgische nationaliteit en ik ga vanaf volgend schooljaar in Amsterdam gaan studeren. Ik heb geen recht op een studentenreisproduct omdat ik nog steeds in België woon. Mijn vraag was of er een ander product bestaat voor het reizen voor studenten die alleen in Nederland studeren maar er niet wonen of de nationaliteit niet hebben?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Leny NS 6 mei 2014, 08:49

Welkom op het forum Jolien. Wat Hans aangeeft, klopt. Studentenreisproduct is van DUO en niet van ons. Je kan het beste ook even contact opnemen met DUO. Wellicht is 1 van onze abonnementen geschikt voor je, je kan het abonnement bestellen via onze website Maar je betaalt het abonnement via IDeal en ik begrijp uit je verhaal dat dit dus niet mogelijk is. Misschien kan je aan een studiegenoot vragen of je zijn/ haar adres (die in Nederland woont) mag gebruiken en zijn/haar Nederlandse bankrekening, dan kan het wel.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
U kunt vanuit België een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen en vervolgens een abonnement aanschaffen.
Maar dan heb ik nog steeds geen recht op een studentenreisproduct? Ik kan een jaarabonnement van rond de 100 euro per maand niet betalen als student.
Studentenreisproducten worden in Nederland niet verstrekt door de vervoersbedrijven, maar door de DUO

Wellicht dat zij u verder kunnen informeren of en zo ja hoe u tijdens uw studie in Nederland gebruik zou kunnen maken van een studentenreisprodukt.
Als ik echter lees dat de kosten van die studenkaart verrekend worden met de studiefinanciering, vrees ik dat de cirkel wat dat betreft al rond is.

Maar een mailtje richting de DUO lijkt mij toch niet te veel moeite en kan alleen maar verhelderend werken.
Badge
Welkom op het forum Jolien. Wat Hans aangeeft, klopt. Studentenreisproduct is van DUO en niet van ons. Je kan het beste ook even contact opnemen met DUO. Wellicht is 1 van onze abonnementen geschikt voor je, je kan het abonnement bestellen via onze website Maar je betaalt het abonnement via IDeal en ik begrijp uit je verhaal dat dit dus niet mogelijk is. Misschien kan je aan een studiegenoot vragen of je zijn/ haar adres (die in Nederland woont) mag gebruiken en zijn/haar Nederlandse bankrekening, dan kan het wel.

Reageer