beantwoord

Is er gezinskorting mogelijk bij traject-vrij abonnement?

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 2
Pe_pe: De prijs die in de reisplanner vermeld stond was INCLUSIEF de 4% korting bij ineens betalen. De meeste doen dat echter niet. Daar zit dus al een fors prijsverschil.
Deurne-Eindhoven is goedkoper geworden, maar ook Eindhoven-Maarheeze als voorbeeld.

Veel mensen vergelijken de prijs van inderdaad 1 jaar geleden, maar vergeten de indexering van ik dacht 1,28% gemiddeld mee te tellen.
Is het een aanname dat de meeste mensen per maand betaalden of heb je cijfers ter ondersteuning van die bewering?
Ik zou op basis van de eenzijdig verslechterde abonnementsvoorwaarden verwachten dat ik minder zou gaan betalen, maar in plaats daarvan stijgen de kosten juist (op een traject dat uitsluitend door de NS wordt uitgevoerd).
@huibf

Volgens NS is die 4% korting niet vervallen, maar geldt die nu voor iedereen. Als je die niet meerekent, kan ik me voorstellen dat je in sommige gevallen op een daling uitkomt.

Uiteraard vergelijken houders van een jaarabonnement de prijs met die van vorig jaar. Die van de eerste helft van dit jaar (die voor forenzenabonnementen al 3% (pdf) verhoogd waren ten opzichte van de prijzen van vorig jaar) hebben ze immers nooit hoeven betalen. Ze komen dan terecht tot de conclusie dat de totale prijsstijging van het afgelopen jaar erg uit de pas loopt met de inflatie en dat de aanpassingen aan het abonnement voor velen van hen geen verbetering zijn.
Badge +3
Deurne-Eindhoven is goedkoper geworden
Eindhoven-Deurne is 22 tariefeenheden. De prijs van een jaartrajectabonnement op die afstand was 1322 euro op 1 januari 2014. Daar is dus de jaarlijkse prijsverhoging al in meegenomen. Traject Vrij jaar kost voor dat traject 12 × 113,80 = 1365,60 euro. Dat is een prijsverhoging van bijna 3,3 procent voor iemand die ook zijn jaartrajectabonnement per jaar betaalde.

Pe_pe: De prijs die in de reisplanner vermeld stond was INCLUSIEF de 4% korting bij ineens betalen. De meeste doen dat echter niet. Daar zit dus al een fors prijsverschil.
Inderdaad kostte een jaartrajectabonnement voor Eindhoven-Deurne voorheen ongeveer 1377 euro per jaar als er per maand betaald werd. Daarmee vergeleken is het dus iets goedkoper.
Reputatie 2
Die korting van 4% bij ineens betalen is juist WEL vervallen, omdat je niet meer INEENS kunt betalen. Maar ik betaalde niet per jaar, en dat volgensmij de meeste niet.
Badge +3
Nee, per jaar betalen is zeker nog mogelijk. Ik heb afgelopen donderdag zelf nog 1399,20 euro afgetikt voor mijn nieuwe Traject Vrij jaarabonnement. En ik betaalde mijn jaartrajectabonnement ook per jaar.
Die korting van 4% bij ineens betalen is juist WEL vervallen, omdat je niet meer INEENS kunt betalen. Maar ik betaalde niet per jaar, en dat volgensmij de meeste niet.

Zie post #11 in dit topic.

Reageer