beantwoord

Is Flex Basis gelijk aan Flex zonder abonnement?

• 22 juni 2020
  • 18 reacties
  • 213 Bekeken

Mijn abonnement was Flex Dal Voordeel, wilde ik wijzigen in Flex Basis. Bevestiging is: “Flex zonder abonnement”. Wordt met dit laatste Flex Basis bedoeld of is dit een ander abonnement? En indien dit zo is hoe maak ik er dan Flex basis van. Momenteel krij ik de mededeling dat mijn gegevens niet geladen kunnen worden.

icon

Beste antwoord door Tochjo 22 juni 2020, 15:58

NS Flex Basis en NS Flex zonder abonnement zijn inderdaad hetzelfde.

Bekijk origineel

18 reacties

Badge +3

NS Flex Basis en NS Flex zonder abonnement zijn inderdaad hetzelfde.

Verwarrend hoor om verschillende benamingen te gebruiken. Heb ik nu nog wel of niet een abonnement?

Aangezien je een bevestiging hebt ontvangen ben je nu in het bezit van een NS Flex basis (zonder abonnement). We zullen alleen kosten incasseren als je gebruik maakt van het OV. Het abonnement zelf kost niets.

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien je een bevestiging hebt ontvangen ben je nu in het bezit van een NS Flex basis (zonder abonnement). We zullen alleen kosten incasseren als je gebruik maakt van het OV. Het abonnement zelf kost niets.

Ik hoop dat je zelf de onlogica ook begrijpt :slight_smile:

“Je bent in het bezit van NS Flex basis (zonder abonnement).”
“Het abonnement zelf kost niets.”

Je hebt dus geen abonnement, maar het abonnement dat je hebt, kost niets :thinking:

Ik heb het vermoeden dat JoostJ het wel begrijpt.

Reputatie 2

De grap is ook dat nergens op ns.nl staat vermeld hoe je Flex echt kan opzeggen, als je bijvoorbeeld weer op saldo wilt gaan reizen. Het zal wel via de Klantenservice en de kaartautomaat moeten gaan. Kortom de bewering "Haal NS Flex Basis op bij de kaartautomaat. Dit is de allerlaatste keer dat je de automaat nodig hebt." is dus ook al niet correct. Trouwens als je een BTM hebt wat met Flex conflicteert mag mijns inziens de kaartautomaat ook worden opgezocht.

Gelukkig klopt dat niet. Deze informatie kan je hier vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het vermoeden dat JoostJ het wel begrijpt.

Dat denk ik ook wel. Maar het is wel verwarrend hoe op ns.nl en in de voorwaarden dat woord ‘abonnement’ gebruikt wordt bij Flex Basis. Het is een abonnement zonder abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

En waar staat op die pagina hoe je Flex Basis echt kunt opzeggen, of weer overstappen naar reizen op saldo? Dat was namelijk de vraag van JimiHx.

Voor het gemak noemen wij dat een abonnement. Ik snap je punt wel.

Onder het kopje: Hoe kun je opzeggen?

Reputatie 7
Badge +3

Onder het kopje: Hoe kun je opzeggen?

Nou vooruit, die geef ik je 🙂 Maar het is dan wel weer vreemd dat Flex-abonnementen niet genoemd worden onder het kopje Wil je toch opzeggen?

Een Flex-abonnement is ook een abonnement en vandaar dat wij dit niet expliciet erbij vermelden.

Reputatie 2

Ben ik helaas niet met u eens.

Marketing heeft goed over deze pagina nagedacht, zodat Flex niet echt wordt opgezegd.

Tijdelijk pauzeren
Flex Basis

Wil je toch opzeggen?
Saldo abonnementen

Hoe kun je opzeggen?

Waarom staat Flex niet vermeld bij "Wil je toch opzeggen"

Hoe kun je opzeggen?

De meeste NS-abonnementen kun je opzeggen via NS Klantenservice op de volgende manieren:

Om hier alle abonnement vormen te vermelden lijkt me onnodig, maar ik zal je signaal doorzetten dat er een wens bestaat om dit wel erbij te vermelden.

Ik was een tijdje off line, vandaar mijn late reactie. Kan jullie bevestigen dat ik het nu wel begrijp. Discussie ging overigens ook aardig off topic.

Mijn advies aan de NS is om verwarring te voorkomen: als een abonnement in een ander abonnement wordt gewijzigd, gebruik dan ook in de bevestiging de naam van dat andere abonnement

Badge +3

Ook lekker duidelijk:

Een kaart opzeggen voor een ander

Je eigen abonnement kun je alleen beëindigen als je ook contracthouder bent. Je kunt helaas geen abonnement voor een ander opzeggen, tenzij je contracthouder bent.

Dus alleen de contracthouder kan een abonnement (van jezelf of iemand anders) beëindigen. Dat is toch voldoende, in één zin? In de tweede zin is 'helaas geen.. tenzij..’ een beetje wollig. Het kan niet, maar toch wel, als...

Of andersom: “Om een abonnement (van jezelf of iemand anders) op te kunnen zeggen moet je (de) contracthouder zijn”.

Als je specifiek onderscheid wilt maken tussen een eigen abonnement en dat van een ander dan kan de tweede zin beter zijn “Een abonnement van een ander opzeggen (maak er beëindigen van zoals in de eerste zin) kan alleen door de contracthouder”.

En waarom gaat het kopje over een kaart opzeggen?

En natuurlijk is elke variant van Flex een abonnement want je krijgt immers maandelijks een factuur, totdat je het opzegt. Bij Basis is er alleen ‘geen abonnement’ in de zin van korting of vrij reizen.

Eens, Robert B. Ik heb gevraagd om aanpassing. Bedankt!

Reageer