beantwoord

Is het gunstig voor mij om een abonnement aan te schaffen?

• 13 mei 2014
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

Ik reis van Beek-Elsloo naar Oss West retour, dat kost 40 euro.
Maar ik vroeg me af is er geen abonnement/actie die de prijs goedkoper maakt.
Ik ben nog van plan om ongeveer 5 a 6 keer op en neer te gaan.
Dat is altijd op een woensdag. Ik vertrek rond tussen 8 en 9 in Beek-Elsloo en Vertrek vanuit Oss west rond 15 en 16 uur.

Wat kan men dan aanraden?!
icon

Beste antwoord door Thom 13 mei 2014, 15:09

Als u in staat bent met de trein van 9.18 uit Beek te reizen en voor 16.05 kunt inchecken is een dalvoordeelabonnement het meest gunstig.In de daluren krijgt u daarmee 40 procent korting Met een Altijdvoordeelabonnement heeft u behalve 40 procent korting in de daluren ook 20 procent korting in de spits, voor die gevallen dat u echt in de spits moet reizen. Als u echt tussen 8 en 9 moet vertrekken zult u met de trein van 8.48 of eerder gaan. Dan kan een AltijdVoordeelabonnement uit. Een Dalvoordeelabonnement koopt u per jaar voor 29 als u snel bent. Ik denk dat u met een Altijdvoordeel maandabonnement het beste uit bent als u veel in de spits zult zitten. Een dergelijk abonnement kunt u ook per maand kopen en meteen bij het automaat op de chipkaart zetten. Een maand Altijdvoordeel kost dan 25 euro.

Met Altjdvoordeelabonnement spaart u per enkele reis 4 euro in de spits en 8 euro in de daluren. Hij kan voor u dik uit.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u in staat bent met de trein van 9.18 uit Beek te reizen en voor 16.05 kunt inchecken is een dalvoordeelabonnement het meest gunstig.In de daluren krijgt u daarmee 40 procent korting Met een Altijdvoordeelabonnement heeft u behalve 40 procent korting in de daluren ook 20 procent korting in de spits, voor die gevallen dat u echt in de spits moet reizen. Als u echt tussen 8 en 9 moet vertrekken zult u met de trein van 8.48 of eerder gaan. Dan kan een AltijdVoordeelabonnement uit. Een Dalvoordeelabonnement koopt u per jaar voor 29 als u snel bent. Ik denk dat u met een Altijdvoordeel maandabonnement het beste uit bent als u veel in de spits zult zitten. Een dergelijk abonnement kunt u ook per maand kopen en meteen bij het automaat op de chipkaart zetten. Een maand Altijdvoordeel kost dan 25 euro.

Met Altjdvoordeelabonnement spaart u per enkele reis 4 euro in de spits en 8 euro in de daluren. Hij kan voor u dik uit.
Als u in .... u dik uit.

Hartelijk dank voor je antwoord, zo kom ik een stuk verder 😃
Welkom op het forum Jareko4!

Zoals Thom ook al heeft aangegeven kan een abonnement in jouw situatie zeker uit. Nog een kleine aanvulling: ik wil je graag aanraden om onze Abonnementenwijzer even in te vullen. Dit testje rekent voor je uit welk abonnement het meest voordelig is en tevens het beste bij je reisgedrag past.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 6
Badge +2
Als je de rest van het jaar ook wel eens reist is Altijd Voordeel pas voordeliger dan Dal Voordeel vanaf 7 enkele reizen in de spits in één maand, wat hier niet het geval is. Dal Voordeel lijkt me dan het beste.

Als de genoemde reizen zich allemaal in 2 maanden afspelen, er er geen verdere reizen zijn dan is de meerprijs van 2 maanden Altijd Voordeel t.o.v. een jaar Dal Voordeel niet zo groot, en kan Altijd Voordeel het beste zijn.

Reageer