beantwoord

Is het mogelijk 2 maandabonnementen op 1 persoonlijke ov kaart te zetten?

• 24 augustus 2014
  • 11 reacties
  • 512 Bekeken

Hallo,

Ik moet volgende maand zelf mijn reis Varsseveld - Arnhem Presikhaaf betalen, omdat mijn studentenreisproduct pas 1 oktober in gaat.
Hiervoor wil ik de volgende maandabonnementen aanschaffen:
- Arriva Altijd Vrij Gelderland bus + trein ( Voor van Varsseveld - Arnhem Velperpoort )
- NS Vrij Traject ( Voor Arnhem Velperpoort - Arnhem Presikhaaf )

Mijn vraag is nu of ik beide abonnementen op 1 ov chipkaart kan zetten?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 25 augustus 2014, 13:50

Hallo Nico28,

Zoals ook al aangegeven door de Arriva is het mogelijk om deze twee abonnementen op één OV-chipkaart te zetten. Zodra je incheckt zal het juiste abonnement gepakt worden. Daarnaast is het altijd handig om een Mijn NS account aan te maken om je reizen in de gaten te houden. Wil je ook je reizen bij de andere vervoerders in de gaten houden dan kun je een Mijn OV-chipkaart account aanmaken.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

11 reacties

Intuïtief zou ik in dit geval zeggen: Nee. Beide abonnementen zijn geldig in de treinen van Arriva (de een 100% korting, de ander 40% in de daluren) en doorgaans kan de apparatuur in zo'n geval niet automatisch de voordeligste kiezen.
Bij de NS zal er geen enkel probleem zijn voor het bepalen van de juiste prijs, in de treinen van Arriva kan dit er wel zijn zoals Pe_pe al aangeeft. Ik denk dat je deze vraag daarom het beste ook aan Arriva kunt voorleggen.
Intuïtief zou ik in dit geval zeggen: Nee. Beide abonnementen zijn geldig in de treinen van Arriva (de een 100% korting, de ander 40% in de daluren) en doorgaans kan de apparatuur in zo'n geval niet automatisch de voordeligste kiezen.

Wat bedoelt u met de een 100% korting en de ander 40%.
Met het eerste abonnement kan ik gratis reizen van Varsseveld naar Velperpoort.
En met het tweede abonnement van Velperpoort naar Presikhaaf.
Traject Vrij geeft recht op 40% korting in de Daluren buiten het afgekochte traject, dus ook bij Arriva.

Overigens zou ik een iets langer traject kiezen: Arnhem Velperpoort - Arnhem Presikhaaf is maar 2 tariefeenheden en alle Traject Vrij abonnementen tot 8 tariefeenheden kosten hetzelfde. Bijvoorbeeld Oosterbeek - A. Presikhaaf of Arnhem - Velp kost hetzelfde, maar levert bij een incidentele reis voorbij A. Velperpoort of A. Presikhaaf wel meer voordeel op.
Bij de NS zal er geen enkel probleem zijn voor het bepalen van de juiste prijs, in de treinen van Arriva kan dit er wel zijn zoals Pe_pe al aangeeft. Ik denk dat je deze vraag daarom het beste ook aan Arriva kunt voorleggen.

Zojuist met de Arriva gebeld.
Deze vertelden mij dat het geen probleem was en het juiste abonnement dat van toepassing is gebruikt zal worden.
Wellicht ten overvloede: Heb je nagerekend of je met Traject Vrij Varsseveld - A. Presikhaaf duurder uit bent?
Wat een service dat die ook op zondag bereikbaar zijn, dat zie je niet vaak.

Ik zou wel voor de zekerheid een account aanmaken bij MijnNS en hier je chipkaart aan koppelen. Op deze pagina kun je zien welke reizen je buiten je traject hebt gemaakt. Die zullen in rekening worden gebracht en aan het eind van de maand automatisch worden geïncasseerd. Mocht je hier dan toch reizen tegenkomen die onder het abonnement van Arriva vallen, dan kun je tijdig aan de bel trekken om te voorkomen dat je toch trajecten dubbel moet gaan betalen.
Wellicht ten overvloede: Heb je nagerekend of je met Traject Vrij Varsseveld - A. Presikhaaf duurder uit bent?

Met Traject Vrij Varsseveld - A. Presikhaaf ben ik zo'n 80 euro duurder uit ipv dat ik de andere 2 abonnementen aanschaf.
Tevens zal ik ook veel in de spitsuren reizen en zou de 40 % korting geen problemen geven.

Bedankt voor al uw informatie. Ik snap het nu.
Ik hoop dat Arriva gelijk heeft en de 2 abonnementen geen problemen geven.
Wat een service dat die ook op zondag bereikbaar zijn, dat zie je niet vaak.

Ik zou wel voor de zekerheid een account aanmaken bij MijnNS en hier je chipkaart aan koppelen. Op deze pagina kun je zien welke reizen je buiten je traject hebt gemaakt. Die zullen in rekening worden gebracht en aan het eind van de maand automatisch worden geïncasseerd. Mocht je hier dan toch reizen tegenkomen die onder het abonnement van Arriva vallen, dan kun je tijdig aan de bel trekken om te voorkomen dat je toch trajecten dubbel moet gaan betalen.

Bedankt voor de tip!
Ga ik zeker doen.
Hallo Nico28,

Zoals ook al aangegeven door de Arriva is het mogelijk om deze twee abonnementen op één OV-chipkaart te zetten. Zodra je incheckt zal het juiste abonnement gepakt worden. Daarnaast is het altijd handig om een Mijn NS account aan te maken om je reizen in de gaten te houden. Wil je ook je reizen bij de andere vervoerders in de gaten houden dan kun je een Mijn OV-chipkaart account aanmaken.

Groet,
Marjan
Badge +3
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom dit kan. Hier wordt reizen op rekening (Traject Vrij) gecombineerd met reizen op saldo (Arriva Altijd Vrij). Waarom is deze combinatie kennelijk wel mogelijk en een combinatie als Traject Vrij met Weekend Vrij niet?

Reageer