beantwoord

Is het mogelijk om een bedrag van je anonieme kaart terug te storten naar je rekening?

• 8 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 334 Bekeken

Ik wil een dalurenabonnement aanschaffen maar wil natuurlijk mijn geld op mijn anonieme kaart afhalen. Is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Hertog 8 oktober 2014, 01:51

Zie de mogelijkheden op deze pagina van OV-chipkaart.nl
Bekijk origineel

7 reacties

Zie de mogelijkheden op deze pagina van OV-chipkaart.nl
Top! Hartelijk dank voor uw reactie. Op het formulier elf staat opsturen en in de instructie staat afgeven bij de baliemederwerker (van de NS?). Het laatste zal handig zijn denk ik want dan weet je dat ze de kaart in hun bezit hebben.
Beste NEHoorn, je kunt het forumulier inderdaad inleveren bij een baliemedewerker. Deze controleert je legitimatiebewijs. Alvast veel reisplezier gewenst met je NS-abonnement.
Goedemiddag, ik heb een dalurenkaart aangevraagd bij de NS op 22 oktober en ivm de verwerkingstermijn die ns hanteert was mijn kaart pas te gebruiken vanaf 5 november. Op de kaart staat echter dat de kaart tot 22 oktober 2015 geldig is. Dat klopt in mijn ogen niet. Je koopt toch een kaart die een jaar geldig is?
Badge +3
De datum op de kaart is de geldigheidsduur van de OV-chipkaart. Dat zal vermoedelijk 22 oktober 2019 zijn. Dat zegt niets over de geldigheid van abonnementen en andere producten die op de OV-chipkaart geladen zijn.

Overigens had u bij een loket van NS saldo gratis kunnen laten overzetten van de ene kaart op de andere.
Goedemorgen, Klopt idd. Dan zie je dus niet op de kaart staat tot wanneer je kaart geldig is? in Mijn geval t/m 5 november? Overigens heb ik als tip van de ns gekregen om via een formulier het geld over te boeken naar mijn rekening. Ik neem aan dat ik overzetten van de ene kaart naar de andere nog steeds mogelijk is? ik vond het al een enorm tijdrovende exercitie.....
De geldigheid van je abonnement kun je niet terugvinden op de kaart. Een OV-chipkaart is een kaart waar meerdere abonnementen op kunnen worden geplaatst, bij verschillende vervoerders. Je ziet dus alleen de geldigheid van de kaart (Geldigheidsduur is 5 jaar). Het overzetten van saldo van de ene kaart naar de andere is nog steeds mogelijk bij een servicebalie.

Reageer