beantwoord

Is mijn studentenreisproduct wel succesvol op mijn chipkaart geladen?

• 26 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 262 Bekeken

Over een week ga ik weer studeren en ik heb dan ook een studentenreisproduct aangevraagd via DUO en een koppelingsverzoek gedaan bij studentenreisproduct.nl. Dat is allemaal gelukt en gisteren heb ik voor aanvang van mijn reis (dus voorafgaand aan het inchecken) mijn studentenreisproduct opgehaald. Tot zover geen probleem, maar bij het inloggen op respectievelijk MijnDuo en MijnNS vandaag, kan ik nergens terugvinden dat het studentenreisproduct daadwerkelijk op mijn kaart staat. Op MijnDuo wordt aangegeven dat het product nog niet is opgehaald en op MijnNS vind ik alleen mijn Voordeelurenabonnement terug (onder op te halen bestellingen staat niks aangegeven). Bij het in- en uitchecken staat er ook 'Voordeelurenabonnement 40% korting'.

Heeft dit ermee te maken dat het studentenreisproduct pas ingaat op 1 september? Of is er misschien iets misgegaan met het koppelen?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 26 augustus 2015, 12:58

Hoi Marliex,

De enige betrouwbare bron op dit moment is de NS-kaartautomaat. Het kan namelijk best een paar dagen duren voordat de gegevens op Mijn NS en Mijn Duo geüpdatet zijn. De kaartautomaat toont echter wel de actuele gegevens van je kaart.
Ik vermoed dat alles goed gegaan is, maar je kunt dus de check doen bij de kaartautomaat: OV chipkaart voor de scanner houden --> Tonen producten op kaart. Je hebt twee producten op de kaart als alles goed gegaan is: één voor het vrij reizen in een bepaalde periode en één voor korting in de andere periode.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hoi Marliex,

De enige betrouwbare bron op dit moment is de NS-kaartautomaat. Het kan namelijk best een paar dagen duren voordat de gegevens op Mijn NS en Mijn Duo geüpdatet zijn. De kaartautomaat toont echter wel de actuele gegevens van je kaart.
Ik vermoed dat alles goed gegaan is, maar je kunt dus de check doen bij de kaartautomaat: OV chipkaart voor de scanner houden --> Tonen producten op kaart. Je hebt twee producten op de kaart als alles goed gegaan is: één voor het vrij reizen in een bepaalde periode en één voor korting in de andere periode.
Hoi Marliex,

Helder! Bedankt voor de snelle reactie.

Reageer