beantwoord

Is na bestelling ophalen een keuzedag direct geldig

  • 1 september 2016
  • 1 reactie
  • 97 Bekeken

Vandaag voor het eerst 2 keuzedagen (jaarkeuze en 2 maand) via automaat geladen. Ik had al ingecheckt. De bedoeling was de keuze op te nemen op een dag dat ik ver moet reizen. Die mogelijkheid biedt het automaatscherm ook (bestelling ophalen en keuzedag gebruiken) tot mijn stomme verbazing werd mijn keuzedag na uitcheckene (een minireisje) afgeboekt. Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Aangezien ik ook mijn jaarkeuzedag heb geladen vraag ik me af of die de volgende keer wordt afgeboekt. ook dan maak ik een kort reisje, dus dat is niet de bedoeling.
icon

Beste antwoord door Thom 1 september 2016, 17:26

Als u een keuzedag op uw kaart heeft staan, wordt die verbruikt zodra u op een geldige tijd incheckt. U kunt het alleen ongedaan maken door, in ieder geval binnen een uur, weer uit te checken.



Om die reden adviseren over het algemeen de keuzedag er pas op te zetten kort voor u gaat reizen en dat niet te doen voor een kort ritje.



Verder lijkt het er op dat u in een winkelketen uw keuzedagen heeft opgehaald. Ook dat is niet handig omdat dan vaak twee keuzedagen geladen worden. NS zal als eerste de tweemaandelijkse opmaken.



Ongevraagd advies: Haal uw kaarten altijd op met 'Ophalen Keuzedag' op een NS automaat en doe dit kort voordat u er mee gaat reizen. Als u op saldo onderweg wilt zijn en het is een kort ritje, dan is het zonde als uw keuzedag geactiveerd is.



NS biedt in dit soort gevallen wel eens coulance en verstrekt dan een dagkaart. Ik zou het even proberen als ik u was. NS kan ook een en ander aanpassen met uw (jaar-)keuzedag.





De snelste manier, is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief en ze zijn er de hele week, 24 uur per dag.



Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online

Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen

Wilt u een livechat met een echt mens: https://chat.webhelp.nl/ns/

Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html

Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.



Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Als u een keuzedag op uw kaart heeft staan, wordt die verbruikt zodra u op een geldige tijd incheckt. U kunt het alleen ongedaan maken door, in ieder geval binnen een uur, weer uit te checken.

Om die reden adviseren over het algemeen de keuzedag er pas op te zetten kort voor u gaat reizen en dat niet te doen voor een kort ritje.

Verder lijkt het er op dat u in een winkelketen uw keuzedagen heeft opgehaald. Ook dat is niet handig omdat dan vaak twee keuzedagen geladen worden. NS zal als eerste de tweemaandelijkse opmaken.

Ongevraagd advies: Haal uw kaarten altijd op met 'Ophalen Keuzedag' op een NS automaat en doe dit kort voordat u er mee gaat reizen. Als u op saldo onderweg wilt zijn en het is een kort ritje, dan is het zonde als uw keuzedag geactiveerd is.

NS biedt in dit soort gevallen wel eens coulance en verstrekt dan een dagkaart. Ik zou het even proberen als ik u was. NS kan ook een en ander aanpassen met uw (jaar-)keuzedag.


De snelste manier, is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief en ze zijn er de hele week, 24 uur per dag.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Wilt u een livechat met een echt mens: https://chat.webhelp.nl/ns/
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.

Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.

Reageer