beantwoord

Is NS Flex Dal goedkoper om met de Arriva-trein te reizen?

  • 7 February 2024
  • 7 reacties
  • 262 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Goedemiddag !
Ik heb een NS Flex Dal abonnement.
Krijg ik korting op treinreizen met Arriva?

icon

Beste antwoord door Seinhuis 7 February 2024, 14:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

ja

ja

Moet ik mijn OV-chipkaart opwaarderen?

Badge +3

Nee. Bij NS Flex reist u op rekening en krijgt u elke maand een factuur voor de gemaakte reiskosten. Die kosten worden automatisch van uw rekening afgeschreven.

Reputatie 3

U krijgt alleen korting bij treinen van Arriva. Hou rekening mee dat bij een overstap tussen 2 verschillende bedrijven (vervoerders) moet uitchecken en daarna moet inchecken.

 

Ook naar Leer, Emmerich en Aachen HBF (inclusief tussengelegen stations) is OV chipkaart (inchecken bij Arriva) en abonomenten geldig. Op deze stations in Duitsland staat een OV chipkaart paal.

 

Het is ook mogelijk om met de bussen te reizen (op rekening), maar dan tegen vol tarief.

Reputatie 7
Badge +3

U krijgt alleen korting bij treinen van Arriva.

Die zin moet je niet verkeerd lezen. U krijgt alleen korting bij tréinen van Arriva, niet bij bussen.
Bij treinen van andere vervoerders krijg je ook gewoon korting.

 

Goedeavond !
Krijgen mijn reisgenoten (3 personen) ook 40% korting op reizen buiten de spits?

Dankje voor het antwoord.

Reputatie 7
Badge +3

Goedeavond !
Krijgen mijn reisgenoten (3 personen) ook 40% korting op reizen buiten de spits?

Dankje voor het antwoord.

Je mag 3 medereizigers mee nemen met een samenreisticket. Als zij een ov-chipkaart met flex hebben kunnen ze daarop samenreiskorting activeren en met een ov-chipkaart op saldo kunnen ze bij een automaat samenreiskorting op de kaart zetten. Dat laatste kan binnenkort niet meer.

Vanaf 19 februari a.s. heb je een code nodig om.iemand met samenreiskorting mee te kunnen nemen.

Reageer