beantwoord

jaar abonnement

• 6 september 2016
  • 7 reacties
  • 188 Bekeken

mijn zoon 17 jaar heeft een jaarabonnement maar die gebruikt hij niet in de schoolvakanties kan ik hier restitutie op krijgen

zo ja hoe kan ik dit eventueel aanvragen
Ik kon deze namelijk niet stopzetten want hij had deze pas vanaf september vorig jaar
Ik weet wel dat ik een maand van te voren dit abonnement moet stopzetten aangezien hij vanaf januari 2017 gratis mag reizen
icon

Beste antwoord door Thom 6 september 2016, 16:36

Dat verkrijgen van restitutie in verband met vakantie, is helaas niet mogelijk. Het is ook niet tijdelijk uit te zetten tijdens de vakanties.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik ga even uit van reizen in de spits, gezien schooltijden.

Voor Leiden naar Rotterdam Alexander kost een Traject Vrij maand abonnement €301.
Een jaar abonnement kost per maand €241, wat per jaar €2892 is.

Koopt u 10 maanden een maandabonnement bent al €3010 kwijt is, wat meer is dan wat u met een jaarabonnement betaalt.
Wat voor reisgedrag heeft ze exact? Stapt ze vaak tijdens de spits op of juist tijdens de daluren. Maakt ze naast school nog meer gebruik van de trein?
Mijn dochter is 15 zit in Rotterdam op school, heeft nu eerst een maand traject abonnement voor Leiden naar Rotterdam Alexander.
Wat is het goedkoopst abonnement is dit het , het traject vrij kaart ?
Nee, klopt, maar misschien is het nuttig voor iemand die dit later vóór de zomervakantie leest. In een maand met herfstvakantie + tentamenweek e.d. zou het misschien ook wel uitkunnen.
Reputatie 7
Badge +4
Daar heeft Jermaine alleen wat aan als haar zoon een periode van een maand vakantie heeft die dan ook nog net rond de vervaldatum begint. Het nemen van een goedkoper traject kan inderdaad maar in de praktijk vrees ik dat het niet het geval kan zijn. Dit soort schoolvakanties bestaan nergens in Nederland in de periode tot januari.
Als het een Traject Vrij Jaarabonnement is, kunt u voor een héle abonnementsmaand wel het traject wijzigen naar het goedkoopst mogelijke, namelijk Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom voor € 28,85 per maand. Dat had ook al tijdens het eerste jaar gekund. Het traject kan alleen heen en terug gewijzigd worden op de dag van de maand waarop het abonnement ooit is ingegaan, maar mag desgewenst wel elke maand.
Reputatie 7
Badge +4
Dat verkrijgen van restitutie in verband met vakantie, is helaas niet mogelijk. Het is ook niet tijdelijk uit te zetten tijdens de vakanties.

Reageer