beantwoord

Jaarabonnement fietsenstalling geen jaar geldig?

• 8 januari 2018
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Beste NS,
Vandaag een jaarabonnement genomen voor de fietsenstalling in mijn werkplaats. Toen ik daar kwam plakte de medewerker een sticker met geldig tot 31/12 2018 op de fiets, Het zou echter geldig moeten zijn tot 7 januari.
De medewerker vertelde mij dat je pas na de 20ste van de maand een sticker tot en met de betreffende maand krijgt. Dus na 20 januari krijg je een sticker tot en met januari 2019.
Gezocht in de voorwaarden, maar ik heb niets gevonden. Als het wel ergens staat, dan hoor ik dat graag. Maar ook als het er wel staat, vind ik het een rare gang van zaken. Ik ben het hier dan ook niet mee eens. Een jaar is een jaar.
Als NS stallingen niet in staat is om dit per dag te regelen, dan zou het beleid kunnen zijn dat van de eerste maand de resterende dagen een welkomstcadeau zijn. Dat zou veel sympathieker zijn. Of helder aangeven dat een abonnement altijd per de eerste van de maand ingaat.
Hoe regelt u dat mijn abonnement ook werkelijk een jaar geldig is?
Vriendelijke groet, John
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 januari 2018, 21:48

Je abonnement is inderdaad precies een jaar geldig John. Je constatering klopt helemaal wat mij betreft. Als het goed is staat dit ook in de bevestiging die je per mail hebt gekregen. Deze kun je altijd meenemen in de periode na 31.12.2018 en is leidend!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bij mijn weten zijn de jaarabonnementen per hele maand.
Reputatie 4
Badge
Bij mijn weten zijn de jaarabonnementen per hele maand.
Ik zou het prettig vinden om te weten waar dit staat. Dit was vroeger zo voor de niet digitale abonnementen. Nu kan ik niet vinden waar dit staat. Dank dus voor precisering.
(En dan is nog de vraag hoe die maand wordt afgerond.)

Dit zijn de voorwaarden die ik heb geraadpleegd:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1498544632660/content/assets/ns-nl/deur-tot-deurdiensten/jaarabonnement-fietsparkeren-2017.pdf
staan op pagina:
https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling/veilig-en-comfortabel-stallen/bewaakte-stallingen.html

In deze voorwaarden staat nota bene dat per dezelfde dag moet worden opgezegd als het abonnement is afgesloten. Dat zou dan niet eens kunnen. Ben je dan ook de dagen van je laatste maand kwijt als je opzegt?
Je abonnement is inderdaad precies een jaar geldig John. Je constatering klopt helemaal wat mij betreft. Als het goed is staat dit ook in de bevestiging die je per mail hebt gekregen. Deze kun je altijd meenemen in de periode na 31.12.2018 en is leidend!
Badge +3
Gaan die stallingsabonnementen niet allemaal gaandeweg over naar "alles op één kaart" (dus tegen 31-12-2018 heb je die sticker helemaal niet meer nodig en kan je gewoon 24 uur per dag de stalling in en uit met je ov-chipkaart) :?
Reputatie 4
Badge
Dank voor je antwoord. Klaas-Jan.
Goed om te weten, hopelijk denk ik daar tegen die tijd nog aan.
Maar wel merkwaardig dat de stallingsmedewerker - die toch goed op de hoogte leek te zijn - het niet weet. Ik zal het hem morgen vertellen.
Graag! Ik heb dit topic net doorgestuurd naar mijn collega's van NS Fiets.

Reageer