beantwoord

Jaarabonnement ipv maandabonnement gekocht

• 20 januari 2015
  • 8 reacties
  • 222 Bekeken

Hallo,

Ik heb voor mijn werk een traject vrij abonnement aangeschaft en ik denk dat ik de fout heb gemaakt dat het een jaar abonnement is. bij de "looptijd" staat "doorlopend" en op mijn factuur die ik binnen heb gekregen staat een bepaald bedrag.(een hoog bedrag)
Ik heb geselecteerd dat ik per maand betaal, maar kan ik dit abonnement ook eerder opzeggen dan een heel jaar?
Ik had dit abonnement namelijk maar nodig voor 3 maanden ongeveer en ik denk dat ik nu dus vast zit aan een jaar contract, is het mogelijk deze eerder op te zeggen?

Ik vind het erg onduidelijk aangegeven dat je gelijk voor een jaar abonnement tekent en hoop daarom dat ik binnen een bepaalde tijd dit abonnement weer kan opzeggen. het gaat om veel geld namelijk.

Mike B
icon

Beste antwoord door Thijs2 20 januari 2015, 17:10

Heb je het abonnement al geactiveerd? Zo niet, wacht daar dan nog even mee. Kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en kaartnummer? Dan kijk ik graag met je naar een oplossing hiervoor.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heeft u het abonnement al geactiveerd? U heeft waarschijnlijk een jaarcontract afgesloten en dar zit u normaal gesproken aan vast. Het maandbedrag is bij een jaarcontract een stuk lager en tussentijds op kunnen zeggen is dan wel erg sterk in uw voordeel maar in het nadeel van NS. Als u er nog niet mee heeft gereisd en het niet heeft geactiveerd, kan een moderator het hier oppikken en er mogelijk wat aan doen. U had beter losse maandabonnementen kunnen kopen in uw geval. Bedenk dat een jaarabonnement nemen en dan na een paar maanden opzeggen door sommigen hier als handig wordt gezien en dat maakt dat het opzeggen lastig is. Er is hooguit een hardheidsclausule in deze.

Ik zou als ik u was even een moderator afwachten, ze zijn hier overdag regelmatig, het kan desnoods ook via de Klantenservice.
Ik dacht ook dat ik een maand abonnement aan had geschaft maar dit blijkt nu dus anders te zijn. mijn collega heeft precies het zelfde probleem.

Ik heb na 3 maanden weer een auto en maak ik geen gebruik meer van mijn abonnement en dan vind ik het zonde als ik daar nog 1700 euro voor betaal. ik snap dat het onhandig van mij is maar ik vond het erg onduidelijk toen ik mijn abonnement afsloot of het een maandelijkse of jaarlijkse was. ik hoop dat de ns(moderator) hier begrip voor heeft en mij tips kan geven en eventueel helpen met dit probleem.
Dit komt inderdaad vaker voor, vooral als mensen zich laten adviseren door de abonnementenwijzer die uitsluitend doorlinkt naar de aanschaf van een doorlopend abonnement.
Hopelijk kan er een passende oplossing worden gevonden.
Ik heb iets gevonden van de NS online:
http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/uw-abonnement-wijzigen

Kan er geverifieerd worden of deze informatie correct is en of het klopt dat ik mijn jaar abonnement na de eerste 3 maanden kan opzeggen?
Ik heb iets gevonden van de NS online:
http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/uw-abonnement-wijzigen

Kan er geverifieerd worden of deze informatie correct is en of het klopt dat ik mijn jaar abonnement na de eerste 3 maanden kan opzeggen?

Nee, de informatie waarnaar u verwijst heeft betrekking op het oude Jaartrajectabonnement. Bij dat abonnement waren de maandelijkse kosten voor een jaarabonnement gelijk aan die van een maandabonnement, maar waren in het eerste geval de elfde en twaalfde maand gratis.
Bij Traject Vrij is gekozen voor een andere constructie (doorlopend abonnement, lagere maandkosten bij het jaarabonnement) en is het niet mogelijk om binnen het eerste jaar op te zeggen. Wel kan het abonnement binnen het eerste jaar worden omgezet naar een goedkoper traject, maar dan bent u nog steeds aanzienlijk duurder uit dan met 3 maandabonnementen.
Dus ik zou zeg maar mijn abonnement om kunnen zetten naar het kortste traject dat ik nederland bestaat? en dan betaal ik zeg maar 30 euro per maand voor de rest van mij contract jaar?
Dus ik zou zeg maar mijn abonnement om kunnen zetten naar het kortste traject dat ik nederland bestaat? en dan betaal ik zeg maar 30 euro per maand voor de rest van mij contract jaar?

Ja, u zou uw abonnement kunnen omzetten naar Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom (een van de populairste trajecten op dit forum) en voor de resterende maanden €28,60 betalen.
Overigens is het geen jaarcontract maar een doorlopend contract, u moet het dus ook dan nog steeds opzeggen aan het einde van het jaar.
Heb je het abonnement al geactiveerd? Zo niet, wacht daar dan nog even mee. Kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en kaartnummer? Dan kijk ik graag met je naar een oplossing hiervoor.

Reageer