beantwoord

Jaarabonnement kwijt door maandabonnement

• 27 november 2014
  • 8 reacties
  • 223 Bekeken

Ik heb nu een daluren jaarabonnement, dit kan niet in combinatie met een weekendvrij maandabonnement.
Als ik na een aantal maanden het maandabonnement stop zet, ben ik dan mijn daluren jaarabonnement ook kwijt? Die heb ik namelijk al wel voor het hele jaar betaald.
icon

Beste antwoord door Stephan NS 27 november 2014, 19:04

Dag marktenklooster, goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum!
Het is niet mogelijk om twee abonnementen te combineren op een OV-chipkaart. Zoals Gert-Jan G aangeeft, is het wel mogelijk om je abonnement op te zeggen na een jaar. Stel je hebt je Dal Vrij al meer dan een jaar, dan zou je dit kunnen wijzigen naar Weekend Vrij. Als je dit zou willen, zou je mij een privébericht kunnen sturen. Een maandabonnement van bv Dal Vrij of Weekend Vrij is niet verkrijgbaar. Je topic is verplaatst naar "Abonnementen".

Groet, Stephan
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Beste marktenklooster,
Als je één abonnement van je OV-chipkaart verwijdert (=deactiveert bij de NS kaartautomaat) is het andere abonnement (ik gok Dal Voordeel?) nog steeds aanwezig. Je bent 'm niet zomaar kwijt.

Overigens ben ik verbaasd te lezen dat je in het bezit bent van een weekendvrij maandabonnement, omdat de NS dat niet aanbiedt.
Reputatie 1
Nee zat ook al kijken ,
weekendvrij abo in maandversie?????/
Reputatie 4
Badge
Onderstaande is niet van toepassing op het verhaal van MarktenKlooter maar,

Zo vreemd is een weekendvrij maandversie niet. Alle doorlopende abonnementen worden immers na 1 jaar automatisch maandelijks opzegbaar.
Licht eraan.... Als NS abbonementen niet meer aanbiedt, worden ze ook niet meer verlengd.
Reputatie 1
Onderstaande is niet van toepassing op het verhaal van MarktenKlooter maar,

Zo vreemd is een weekendvrij maandversie niet. Alle doorlopende abonnementen worden immers na 1 jaar automatisch maandelijks opzegbaar.

Zou zeker niet gek zijn alleen dan wordt de prijsstelling zeker anders........Dit omdat de korting niet wordt verleend die men wel krijgt als men een jaarabonnement afsluit.
Dat klopt.
Dag marktenklooster, goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum!
Het is niet mogelijk om twee abonnementen te combineren op een OV-chipkaart. Zoals Gert-Jan G aangeeft, is het wel mogelijk om je abonnement op te zeggen na een jaar. Stel je hebt je Dal Vrij al meer dan een jaar, dan zou je dit kunnen wijzigen naar Weekend Vrij. Als je dit zou willen, zou je mij een privébericht kunnen sturen. Een maandabonnement van bv Dal Vrij of Weekend Vrij is niet verkrijgbaar. Je topic is verplaatst naar "Abonnementen".

Groet, Stephan
Reputatie 6
Badge +1
Het is niet mogelijk om twee abonnementen te combineren op een OV-chipkaart.

Het is wél mogelijk om twee abonnementen te combineren op een OV-chipkaart. Maar als het gaat om twee NS-abonnementen zal er slechts eentje tegelijkertijd werken. Welke er werkt ligt aan de programmering van de software, maar het komt er globaal op neer dat 'Vrij' abonnementen gaan voor 'Voordeel' abonnementen.
Verder is het goed mogelijk om een NS-abonnement op één OV-chipkaart te combineren met een voordeelproduct voor de bus en een abonnement OV-fiets.

Reageer