beantwoord

Jaarabonnement traject

Ik heb voor mijn werk een traject jaarkaart aangeschaft, welke ik nu 7 maanden gebruik. Ik ben echter nu onvoorzien van baan gewisseld en werk nu op loopafstand naar mijn huis. De trajectkaart is behoorlijk duur (258 p. Maand). Kan ik deze nu nog opzeggen? Is er een andere methode om eronderuit te komen dat ik 258 eu per maand voor niks betaal?

Alvast bedankt iedereen!

Groeten,

Elies
icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 januari 2019, 15:35

Goedemiddag Elies12345 en welkom bij de NS Community!

Je kunt in dit geval het beste contact op nemen met onze Klantenservice, bij voorkeur per Social Media of Chat. Als je momenteel nog in het eerste contractjaar zit, dan kun je het abonnement officieel gezien pas beëindigen aan het einde daarvan (wat over 5 maanden zou zijn). Je geeft aan dat er echter een onverwachte verandering in je baan is geweest, in welke gevallen er vaak coulance mogelijk is. Mijn collega's kunnen je hier verder mee helpen.

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Elies12345 en welkom bij de NS Community!

Je kunt in dit geval het beste contact op nemen met onze Klantenservice, bij voorkeur per Social Media of Chat. Als je momenteel nog in het eerste contractjaar zit, dan kun je het abonnement officieel gezien pas beëindigen aan het einde daarvan (wat over 5 maanden zou zijn). Je geeft aan dat er echter een onverwachte verandering in je baan is geweest, in welke gevallen er vaak coulance mogelijk is. Mijn collega's kunnen je hier verder mee helpen.
Reputatie 5
Badge
Er is een mogelijkheid om je traject abonnement om te zetten naar een trajectabonnement van NS Flex. Deze zou je na een maand kunnen opzeggen. Je zou ook kunnen kijken of je je traject kunt aanpassen naar een kleiner traject.
Badge +3
Je kunt inderdaad (ook in het lopende jaar) overstappen naar NS Flex (Basis, maar als dat niet lukt bijv. Dal Voordeel voor €5 per maand). Traject Vrij voor Flex is er (nog) niet.

Mocht dat ook niet lukken, dan is het goedkoopste traject Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom.

Reageer