beantwoord

jaartrajectabonnement naar jaartrajectvrij

• 14 september 2014
  • 5 reacties
  • 300 Bekeken

Al jaren heb ik een jaartraject abonnement...het "oude" abonnement stond al op een OV chip kaart en de enige "technische" wijziging is dat je nu de kaart ook kan gebruiken buiten je vastgestelde traject zonder door in en uit te checken, en de kosten buiten het vaste traject achter af door berekend gaan worden. een prima oplossing maar dus meer een software oplossing dan een aanpassing van kaart noodzakelijk.

Echter de belangrijkste klant onvriendelijk wijziging is dat het niet meer per factuur / overschrijving kan worden betaald maar verplicht via Ideal moet worden afgerekend.
Een onbegrijpelijke actie !, ik neem jaarlijks een Jaar traject Abonnement Barendrecht - Den Haag HS.... krijg een factuur + acceptgiro en (mijn werkgever) maakt de kosten over via een overboeking, simpel !

Het nieuwe abonnement moet vooraf betaald worden via Ideal.. dus 1965,60 voorschieten en achteraf declareren.. minstens een maand wachten op de uitbetaling van je werkgever.
dit is echt klant onvriendelijk en ik vraag met klem om een mogelijkheid om betaling via een factuur met overboeking mogelijkheid.

Vriendelijke groet

Ron van Herwijnen
icon

Beste antwoord door Thijs NS 15 september 2014, 10:57

Beste Ron van Herwijnen, welkom op het forum. Ik begrijp dat je liever niet met Ideal betaalt. Er zijn andere opties. Zoals aangegeven kun je je werkgever via de zakelijke afdeling van NS een abonnement laten bestellen. Daarnaast kun je ook je abonnement telefonisch bestellen, dan hoeft er niet met Ideal betaald te worden, maar wordt er gewoon een incasso gedaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/traject-vrij.html

Kijk eens bij: "hoe betaal ik traject vrij jaar", betalen kan ook gewoon per maand. Echter alleen wel weer per automatische incasso.
Je kunt ook je werkgever vragen om een businesscard voor jou aan te schaffen en zo jouw reiskosten te betalen.
Je kunt ook je werkgever vragen om een businesscard voor jou aan te schaffen en zo jouw reiskosten te betalen.
Veel werkgevers weigeren mee te werken aan de businesscard (door nieuwe voorwaarden van de NS), hierdoor heb ik dus ook persoonlijk een kaart moeten betalen en ja... dan is het wel voordelig om het voor een jaar voor te schieten: 4% korting. Als je je geld op de spaarrekening laat staan haal je niet zo'n rendement.

Hopelijk verbetert de NS de relatie met werkgevers, want dit is wel erg triest.
Die vier procent korting bij het voorschieten van het jaarbedrag is komen te vervallen. In het marketingpraatje van de NS heet het dat "de korting voortaan aan alle reizigers wordt doorberekend", maar aangezien ik nu meer ben gaan betalen voor een drastisch uitgekleed abonnement, lijkt het me evident dat die reclametaal niet op enige waarheid berust.
Neeee, serieus?? Dus weer een prijsstijging van 4% erbij voor de trouwe klant?
Beste Ron van Herwijnen, welkom op het forum. Ik begrijp dat je liever niet met Ideal betaalt. Er zijn andere opties. Zoals aangegeven kun je je werkgever via de zakelijke afdeling van NS een abonnement laten bestellen. Daarnaast kun je ook je abonnement telefonisch bestellen, dan hoeft er niet met Ideal betaald te worden, maar wordt er gewoon een incasso gedaan.

Reageer