beantwoord

Jaartrajectabonnement opzeggen

Toon eerste bericht

28 reacties

Hallo Robin van der Ende,

De huidige situatie verdient om een aantal redenen de voorkeur. Één daarvan is systeemtechnisch (OV-chipkaart software) en anderzijds gaat het qua financiën ook om maandelijkse termijnen. Dit werkt efficiënter en is om die reden ook goedkoper. Waarom wij een optie kiezen die voor oNS het meest gunstig is op het gebied van kosten en efficiëntie lijkt me niet heel moeilijk voor te stellen. Lage kosten door efficiëntie op alle vlakken levert uiteindelijk een betere dienst voor dezelfde of lagere prijs 🙂. Het zou in bepaalde gevallen echter nadelig uit kunnen pakken, dat ben ik absoluut met je eens!
Beste Arnold NS,

Hartelijk dank voor het antwoord op mijn vraag. Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die met dit antwoord genoegen nemen, maar ik heb ook hierop wel het één en ander aan te merken.

De eerste reden, jullie systeem/OV-chipkaart software, wordt helemaal niet uitgelegd. Is het systeemtechnisch (nog) niet mogelijk of wordt hier wat anders bedoeld? Als bedoeld wordt dat het systeemtechnisch niet mogelijk is, is het treurig gesteld met de technici bij de NS. Ik denk dat het een kwestie van één telefoontje is naar een kennis van mij en die kan zo de oplossing aandragen.

Efficiency is uiteraard een goed argument om vast te houden aan vaste beëindigingsdata: er hoeven geen verrekeningen plaats te vinden. Dit bespaart jullie kennelijk de kosten van een aanpassing in jullie systemen en/of de inzet van mensen om het één en ander buiten de systemen om "handmatig" af te handelen. Hartstikke fijn voor de NS, maar wie zegt dat die besparing uiteindelijk terugvloeit naar de reiziger. Evengoed vloeit dit geld terug naar aandeelhouders, worden er kortingsacties mee gefinancierd of wordt het gestoken in nieuw materieel.

Het zal mij overigens ook een zorg zijn of jullie efficiënt werken of niet. Ik reis toch niet meer met de NS, dus jullie doen maar waar jullie zin in hebben, zolang ik mijn €120,- maar terug krijg die ik heb betaald voor een dienst waar ik geen gebruik van maak. Anders storneer ik mijn laatste betaling wel, zodat jullie een dienst aan mij hebben geleverd waar ik niet voor betaald heb...:D

De woordkeuze in de laatste zin is overigens ook niet helemaal lekker. Daar had beter kunnen staan dat het in ruim 96% van de gevallen nadelig uitpakt voor de klant. Dat is namelijk wat hier aan de hand is.
Reputatie 4
Met storneren snijd je alleen jezelf in de vingers. Via Syncasso krijgt NS uiteindelijk toch die € 120 wel, maar jij bent intussen extra tijd en geld kwijt aan het incassobureau.

Reageer