beantwoord

Jaartrajectkaart loopt af; hoe kan ik Traject Vrij bestellen

• 18 november 2014
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik kreeg recentelijk een brief binnen met de info dat ik nog maar een paar dagen heb om over te stappen op Traject Vrij. Ik maak momenteel gebruik van een jaartrajectabonnement van Etten-Leur - Tilburg University. Deze kaart loopt van 16-12-2013 t/m 15- 12-2014.

Ik hoef toch geen omzetting te doen als deze verloopt binnen een maand? Ik had tevens al gekeken voor de Traject Vrij kaart, en ik zag dat ik hier sowieso een nieuwe OV-chipkaart voor moest aanvragen (dit was het slimste i.v.m. duplicaat aanvragen of als je deze kwijtraakt).

Deze kaart verloopt dan gewoon per 15 december en dus kan ik maandag 15 december ook nog reizen met die kaart dacht ik.

Ik zal deze week de nieuwe kaart Traject Vrij aanvragen om die te laten lopen vanaf 16 december 2014 t/m 16 december 2015. Dan zijn er verder toch geen problemen lijkt mij? Ik had namelijk gezien dat het 10 werkdagen duurt en i.v.m. geld kon ik dat vorige week nog niet regelen aangezien er gelijk al een betaling moest plaatsvinden.

Ik hoor het graag of dat er dus nog verdere actie voor deze kaart dient plaats vinden aangezien hij toch wordt vervangen door een andere OV-chipkaart.

Met vriendelijke groet,

Deen

(P.S.: bijgevoegd een foto van de brief)
icon

Beste antwoord door Stephan NS 19 november 2014, 08:31

Beste Deen,

Goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Je verhaal is inderdaad helemaal juist. Je huidige jaartrajectkaart kun je gebruiken tot en met 15 december 2014. Als je deze week, maar uiterlijk 2 december 2014 Traject Vrij bestelt, ben je ruim op tijd. Traject Vrij moet op een nieuwe ov-chipkaart worden gezet, deze krijg je gratis bij de aanvraag van dit abonnement. Mocht je verder nog vragen hebben over het bestellen van Traject Vrij, dan kun je ze hier stellen!

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

2 reacties

Uw verhaal is volledig correct. Uw oude abonnement is geldig tot en met maandag 15 december. Als u een Traject Vrij abonnement wil bestellen op een nieuwe ov-chipkaart met een ingangsdatum van 16 december, dan moet u dit abonnement uiterlijk 2 december bestellen.
Beste Deen,

Goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Je verhaal is inderdaad helemaal juist. Je huidige jaartrajectkaart kun je gebruiken tot en met 15 december 2014. Als je deze week, maar uiterlijk 2 december 2014 Traject Vrij bestelt, ben je ruim op tijd. Traject Vrij moet op een nieuwe ov-chipkaart worden gezet, deze krijg je gratis bij de aanvraag van dit abonnement. Mocht je verder nog vragen hebben over het bestellen van Traject Vrij, dan kun je ze hier stellen!

Groet,
Stephan

Reageer