beantwoord

Juiste uitleg over mijn flex abonnement!

• 12 september 2021
  • 7 reacties
  • 109 Bekeken

Kan iemand van de NS mij precies vertellen watvoor abonnement ik heb en wat wel en niet mag? Meerdere keren contact gehad met NS klantenservice(Abonnementen) en daar word er steeds wat anders aan mij verteld.

icon

Beste antwoord door MoDe 12 september 2021, 23:52

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet in gegevens kijken, dus niet zien welk abonnement jij hebt. Je kunt wel zelf in jouw account MijnNS zien welk abonnement jij hebt. Heb je nog geen account dan kan de klantenservice jou dat vertellen. Als je aangeeft welk abonnement je nu hebt dan kunnen we je precies uitleggen wat je allemaal kunt. algemene informatie over Flex kun je op de NS website onder abonnementen vinden.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet in gegevens kijken, dus niet zien welk abonnement jij hebt. Je kunt wel zelf in jouw account MijnNS zien welk abonnement jij hebt. Heb je nog geen account dan kan de klantenservice jou dat vertellen. Als je aangeeft welk abonnement je nu hebt dan kunnen we je precies uitleggen wat je allemaal kunt. algemene informatie over Flex kun je op de NS website onder abonnementen vinden.

Ik heb een NS Flex traject vrij abonnement, 2e klas, Blauwnet/NS! Mag ik met mijn abonnement vrij reizen met Blauwnet en NS zolang het binnen het traject is en mag ik tussendoor mijn reis onderbreken en later verder reizen(zonder extra kosten)?

Reputatie 7
Badge +4

Binnen het traject mag u zo vaak en zo ver reizen als u wilt. U mag ook op de tussengelegen stations uit- en instappen en daarna verder reizen, zolang u binnen de voorgeschreven route van uw abonnement blijft.

Reist u daarbuiten, dan moet u wel bijbetalen. Bij inchecken tijdens de daluren krijgt u veertig procent korting op de reizen buiten uw traject. Dit gaat automatisch.

Het reizen buiten het traject telt wel snel op, zeker in de spits. Altijd correct in- en uitchecken helpt ook.

Beste Thom,

Dat was ook mijn gedachtengang maar toch krijg ik rekeningen. Als ik contact maak met klantenservice van de NS krijg ik steeds wat anders te horen. Bij de één mag ik niet uitstappen en bij de andere wel. De kosten worden terug gecrediteerd maar ik wil niet elke maand aan de telefoon zitten met NS klantenservice om steeds weer mijn verhaal te doen. Volgens mij zit er een bug in het systeem en hier moet serieus naar gekeken worden. Er zullen meerdere mensen zijn die dit niet eens opmerken en zomaar kosten betalen!

Badge +3

Het zou handig zijn om het traject te weten, en waarvoor je precies rekeningen krijgt (dus van/naar welk station). Voor bus, tram en metro zal je natuurlijk altijd gefactureerd worden.

Er zijn de nodige topics over Traject Vrij en wat wel/niet mag, o.a. deze.

Reputatie 6
Badge

Net zoals tegenwoordig zowat elke service provider-gas/licht/watdanook- is er MIJN NS, meld je daar eerst eens aan en bekijk wat er precies op staat. Je kan daar dus ook-welk een verrassing toch, meteen zien welke reizen er geregistreerd staan en welke de eventueel bij te betalen kosten zijn. En welke soort ABO er op staat. Ga dan later nog eens navraag doen als er zaken toch niet blijken te kloppen.

Een mogelijke reden kan niet correct verrichte UIT/Insjeks op het overstappunt zijn.

Een ander small problem is dat blauwnet sinds nog niet zo lang een overstap van bus op trein-of omgekeerd niet langer belast met 2x instapforfait. Dat kan mogelijk bugs veroorzaken.

Badge +3

Bij Traject Vrij heb je mogelijk te maken met al dan niet vrije vervoerder/routekeuze.

Een traject met deels NS en deels Blauwnet betekent niet dat je zonder meer mag kiezen hoe (route) of met wie (vervoerder) je reist. Vandaar de vraag om welk traject het gaat en voor welke reizen er kosten berekend worden.

Reageer