beantwoord

Kaart niet aan

• 15 mei 2017
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

Beste NS,

Afgelopen weken ben ik in aanraking gekomen met jullie klantenservice vanwege een beroving in het buitenland van mijn OV-kaart. Nu ben ik een beetje een speciaal geval.

Precies op de datum dat ik het vliegtuig instapte om 3 maanden naar het buitenland te gaan, was mijn studentenreisproduct verlopen. Ik heb deze op schiphol toen er af gehaald. Het jaar aan reizen met korting heb ik dus nog recht op, maar heb deze toen niet aangevraagd, omdat ik daar niet van op de hoogte was dat dit binnen 2 dagen moest. Ik zou dat immers allemaal regelen als ik terug kwam.

Nu is dus mijn eigen kaart daar gestolen en wilde ik een nieuwe aanvragen met de dalkorting er op. Allemaal moeilijk moeilijk moeilijk natuurlijk maar nu raadde op 1 mei jullie klantenservice mij aan gewoon een nieuwe kaart te kopen voor 50 euro en die dan later terug te vragen. Er zou een notitie achtergelaten zijn op mijn account om dat te regelen.

14 dagen later is mijn kaart er nog niet en heb ik mijn 50 euro nog niet terug. Ik bellen vanochtend, hebben jullie natuurlijk weer een storing in het systeem en krijg ik weinig informatie. De vrouw die ik aan de telefoonhad vroeg ik dan ook meteen even of ik die 50 euro gestort kon krijgen. Natuurlijk was er geen notitie te vinden die mijn 50 euro restitutie verklaarde. Ze vertelde me dat ik mijn universtiteitsgegevens moest uitprinten en doorsturen naar postbus postbus 2372, 3500GJ te Utrecht.

In welke eeuw leven we nou? Ik heb niet eens een printer, laat staan postzegels... Echt een schande dat dit zo opgelost moet worden. Jullie hebben niet eens een emailadres!?
Als ik nou tenminste die kaart had, was er tenminste iets gelukt, maar ik moet me nu weer blauw betalen aan die trein van jullie. Graag hoor ik een oplossing en alstublieft niet hier zeggen dat ik even de klantenservice moet bellen, want dat heb ik inmiddels wel genoeg gedaan.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 15 mei 2017, 12:34

Hallo Hunink92 en welkom op het NS Serviceforum,

Ik los dit probleem graag voor je op. Zou je mij een privébericht willen sturen?

Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Hunink92 en welkom op het NS Serviceforum,

Ik los dit probleem graag voor je op. Zou je mij een privébericht willen sturen?

Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.
Ik ben nog steeds bezig met Hunink92 om dit probleem op te lossen. Vanwege een kleine afwezigheid van mij duurt dit iets langer dan ik had gehoopt.
Hi Erryt,

Inmiddels is de kaart wel aangekomen, maar moet ik wel nog op een of andere manier mijn 50 euro terugkrijgen, liefst op een andere manier dan dingen op de post doen..

Groet,
Yvo
Ik heb gisteren in een privérbericht om wat gegevens gevraagd. Graag ontvang ik daar antwoord op zodat ik je probleem kan oplossen.
Bedankt Erryt! Inmiddels is alles opgelost, de kaart kwam een aantal dagen later vanzelf binnen. Het retourneren van het bedrag is nu ook toegezegd na het digitaal laten zien van alle benodigde dingen. Dit forum gaf in ieder geval een betere uitkomst dan de klantenservice aan de telefoon. Vandaar nogmaals bedankt!

Reageer